امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید محمدعلی اسدی

مرداد43 در خانواده‌ای مومن در شهر علویجه، به عنوان اولین فرزند خانواده، به دنیا آمد. با هوش سرشاری که داشت، قرائت قرآن را به سرعت یاد گرفت. درس را تا راهنمایی ادامه داد ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، مجبور به ترک‌تحصیل و کار در مغازۀ مکانیکی شد.
با اوج گرفتن انقلاب، مخفیانه در جلسات سخنرانی چهره‌های شاخص و انقلابی شرکت می‌کرد و در پخش اعلامیه، تصاویر و نوارهای سخنرانی حضرت‌امام فعال بود و بیشتر راهپیمایی‌ها را شرکت داشت. عیب‌جو نبود، نمازش را همیشه اول وقت می‌خواند و خیلی مناسبت‌ها را روزۀ مستحبی می‌گرفت.
سال58 عضو سپاه شد و مدتی در اطراف قم، نطنز و کاشان انجام وظیفه کرد. خرداد58، همراه با تعدادی دیگر از پاسداران و نیروهای داوطلب، به کردستان رفت و در پاک‌سازی شهر سقز، مشارکت داشت. نیمه مهر59 همراه با تعداد دیگری، به عنوان نگهبان، به حسینیه جماران رفت و حدود پنج ماه در این مسئولیت، حضور داشت. مدتی پس از اتمام این ماموریت، به جنوب رفت و در عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان، در پنجم مهر 60 در هفده سالگی به شهادت رسید.

نثار روح همه شهدا فاتحه و صلوات
تصویر و متن از کنگره شهدای نجف‌آباد


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.