امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان

حذف نقطه حادثه‌خیز کمربندی نجف‌آباد اصفهان کلید خورد

حذف نقطه حادثه‌خیز کمربندی نجف‌آباد اصفهان کلید خورد

گروه استان‌ها-عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجوی نجف‌آباد اصفهان با رویکرد حذف نقطه حادثه‌خیز کمربندی نجف‌آباد اصفهان کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو نحف آباد، صبح امروز با حضور سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، حجت اله غلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی و مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد، علیرضا صلواتی، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان و عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد آغاز شد.

تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو جزء 106 مقطع پرتصادفی است که شناسایی شده است

در این مراسم حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت خاصی که در مرکز کشور دارد که از یک طرف محل تقاطع کریدورهای شمال و جنوب کشور است و حجم انبوهی از سفرها از سایر استان‌ها از اصفهان عبور می‌کند شبکه راه‌ها  وضعیت حمل و نقل آن به عنوان یکی از موضوعاتی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی افزود: از یک طرف محل تقاطع کریدورهای شمال و جنوب هستیم و حجم عمده سفرها را شاهدیم و از سوی دیگر استانی با جاذبه‌های قوی گردشگری هستیم که از شرق استان با مناطق کویری آغاز و در غرب استان با مناطق کوهستانی خاتمه می‌یابد می‌تواند جاذبه‌های گردشگری را در چهار فصله به همراه داشته باشد و به همین خاطر حجم زیادی از سفرهای توریستی به تعداد سفرها در استان ما اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان آنکه در کنار بحث سفرها به اصفهان مبحث صنایع به ویژه صنایع مادراز جمله فولاد کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: در کنار صنایع فولاد کشور صنایع جانبی شکل گرفته است و به واسطه آنکه در کنار بحث گردشگری شهری صنعتی نیز محسوب می‌شویم به طور معمول حجم باری که از شبکه‌ راه‌های استان اصفهان عبور می‌کند قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آماری که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرده است، اصفهان رتبه نخست جابجایی بار و رتبه سوم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده است بنابراین این شبکه‌ راه‌ها باید توانایی پذیرش این حجم از سفر در استان باشد.

غلامی با اشاره به ضرورت رسیدگی به شبکه راه‌های اصفهان در سطح ملی خاطر نشان کرد: تاکنون سعی بر آن بوده اعتبارات کلانی از دولت برای راه‌ها دریافت شود، همچنین یکی از اهمیت شبکه‌های راه‌های اصفهان آن است که آنچه که از نقاط پرتصادف در اصفهان وجود دارد باید از شبکه‌ راه‌ها حذف شود.

وی اظهار داشت: بیش از 106 مقاطع پرتصادف شناسایی شده است که بسیاری از آنها رفع شده که پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو از این دست پروژه‌ها به حساب می‌آید که امیدواریم با عملیات اجرایی که امروز آغاز می‌شود ظرف مدت 24 ماه به بهره برداری رسد.

این پروژه باید همزمان با پروژه شهدای شهیدان حجتی آغاز می‌شد که خوشبختانه این پروژه پس از شروع در دو سال گذشته در حال پیشروی است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته در یک بازه 18 ماه و زودتر از موعد پیش بینی شده این پروژه را به سرانجام برسانیم.

ضرورت حل معضلات ترافیکی شهرستان‌های استان

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پروژه امروز قصه طولانی دارد چرا که گام اول بودجه 10 میلیارد تومانی به لحاظ نداشتن بودجه حقوق کارمندان مربوطه در وزارت راه و شهرسازی به عزیزانی که چندین ماه حقوق دریافت نکرده بودند پرداخت شد به همین خاطر مجبور شدیم با اعمال ماده 234 آئین نامه مجلس و با شکایت از وزیر مربوطه ورود پیدا کنیم.

وی افزود: در شکایت خود پرسیدیم که علت پرداخت ردیف بودجه نجف آباد برای کارمندان را جویا شدیم که این اتفاق برای شهرهای دیگر نیز رخ داده است. در این راستا با کمک معاون وزیر قسط اول پیمانکار این پروژه پرداخت شد. هم اکنون نیز به لحاظ وضعیت اقتصادی نامناسب کشور پژوژه بزرگی که بتوان کار کرد کم است لذا تنها راه ما انتخاب راه‌های ابتکاری است که این پروژه از این دست است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه هزینه‌های جابه‌جایی و تاسیسات این پروژه بسیار سنگین است اما شهرداری بخشی از آن را برعهده گرفته است، خاطر نشان کرد: استانداری نیز باید ورود پیدا کند تا هرچه سریع‌تر بتوان کار را تکمیل کرد، خوشبختانه فعالیت‌های جهادی حوزه زیربنایی وزارت راه در اصفهان بسیار مثبت بوده و سرعت و پیشرفت فعالیتها افزایش پیدا کرده است. کلنگ‌زنی پروژه‌هایی مانند این تقاطع غیرهم‌سطح، آغاز تحولی بزرگ در حمل و نقل شهرستان نجف آباد خواهد بود.

تمامی نقاط حادثه خیر شهرستان نجف آباد شناسایی و برطرف خواهد شد

علیرضا صلواتی، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در این مراسم گفت: این پروژه علاوه بر آنکه در ردیف بودجه قرار نداشت بلکه طرح مصوبی نیز برای آن تعریف نشده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون علاوه بر تعیین ردیف بودجه پیش پرداخت آن نیز صورت گرفته است و هم اکنون پیمانکار در حال انجام فعالیت است. 

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری و مسئولان شهرستان نجف آباد نقاط حادثه‌خیز این شهرستان را برطرف خواهیم کرد که به منظور پیشبرد هرچه سریعتر پروژه‌ها و سبک‌تر شدن بار محول شده بر دولت سعی بر آن داریم تا اکثر پروژه‌ها را به صورت مشارکتی با سایر دیگر دستگاه‌ها پیش بریم.

حل معضلات ترافیکی نجف آباد با احداث تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو

عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد گفت: امیدواریم با کلنگ‌زنی میدان شهدای دانشجو، مشکلات و مسائل ترافیکی که تاکنون در این محل رخ داده است، کاسته شود و میدان ایمنی داشته باشیم.

وی گفت: قسمت عمده هزینه این پروژه توسط وزارت راه تامین می‌شود و آقای ابوترابی برای انتقال بودجه آن، تلاش‌های بسیاری کردند. امیدواریم این ارتباط برقرار باشد تا بتوانیم برای دیگر پروژه‌های عمرانی بزرگ، سهمی از اعتبارات دولتی داشته باشیم.

گفتنی است تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجوی نجف آباد با مساحت 155 متر مربع به طول 800 متر و عرض 200 متر بزرگترین تقاطع غیر همسطح در شهرستان نجف آباد است که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال در مدت 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.