امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهید حسنعلی یوسفان

چهارم آذر1331، به عنوان چهارمین فرزند خانواده به دنیا آمد. ابتدایی را که تمام کرد، با وجود اصرار خانواده برای ادامۀ تحصیل، برای کمک به خانواده مشغول کار بنّایی شد. از سال55، با پخش نوار و اعلامیه‌های حضرت‌امام و شرکت در تظاهرات، وارد گود مبارزات انقلابی شد.
جزء اولین اعضای کمیته انقلاب و سپاه نجف‌آباد بود و بلافاصله پس از شروع غائلۀ کردستان، راهی این منطقه شد. چند ماه بعد، به جبهۀ جنوب رفت و وارد ترکیب تیپ8نجف‌اشرف شد.
بعد از عملیات الی‌بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، مامور تشکیل گردان ضدزره با استفاده از ادوات غنیمتی شد و این گردان را به تدریج در عملیات‌های قبلی تقویت و گسترش داد. در این مدت، چندین‌بار زخمی شد و در نهایت شانزدهم آبان61 در سی سالگی طی عملیات محرم به شهادت رسید.
منتخب وصیت‌نامه شهید: «از شما برادران و خواهران مسلمان ایران می‌خواهم هم اکنون که به ریسمان الهی چنگ زده‌اید و آن ولایت امام بزرگوار خمینی بت‌شکن می‌باشد، از پیروی از ولایت فقیه که به حمدالله پیرو آن هستید، تا آخر هم باشید. همسرم از تو می‌خواهم، این اسلحه که از دست من افتاد، پسر و دخترم را بزرگ کنید و این سلاح مرا به دست فرزندم بدهید و این امانت را که به تو می سپارم که شما هم این امانت را به دست خداوند که داده است بدهید ان‌شاءالله.»


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(3 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.