امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

برنامه تلویزیونی هشت بهشت / رسم پرواز

گرامیداشت ۲۰۵ شهید عملیات خیبر ۵ اسفند ۱۳۶۲ روز حماسه و ایثار مردم نجف‌آباد / پخش مستقیم از نجف آباد شهر حماسه و ایثار در شبکه اصفهان/ ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ ساعت: ۲۱

امام جمعه نجف آباد در برنامه تلویزیونی هشت بهشت:  مردم نجف آباد همچنان پای کار انقلاب هستند
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسناتی در خصوص هفته ایثار و حماسه نجف آباد در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان اظهار داشت: مردم نجف آباد همواره این توفیق را داشته و دارند که در قبل و بعد انقلاب در صحنه های انقلاب باشند و این امر در هشت سال دفاع مقدس بیشتر بود، رمز پنجم اسفند نیز این است که اوج عملیات خیبر و شهادت 205 شهید شهرستان نجف آباد در این روز رخ داد.

وی افزود: رزمندگان در این عملیات با پشتوانه و تلاش قوی پیش رفتند و با شهادت 333 رزمنده در عملیات خیبر مردم خم به ابرو نیاوردند بلکه اعزام‌های بعدی جدی تر از قبل بود و خوشبختانه مردان و زنانی که نزدیکان خود را تشییع کردند مقاوم‌تر و جدی‌تر در صحنه و پشت صحنه به کار خود ادامه دادند.
امام جمعه نجف آباد در پاسخ به اینکه روحیه رزمندگی در جوانان فعلی وجود دارد، ادامه داد: اگر میدانی پیش بیاید قطعا آن روحیه وجود دارد، آن زمان بحث جبهه و جهاد در کوچه و بازار بود و فراگیر بود و گفتمان غالب بود، حالا برگزاری چنین برنامه هایی باید پیش زمینه ای برای ایجاد روحیه‌های گذشته باشد.
وی اضافه کرد: همه مردم کشور ما شهید پرور بودند اما وقتی رهبر معظم انقلاب شهادت را یکی از ویژگی های نجف آباد می دانند یعنی این شهر ویژه است،رهبر اشاره می کنند وقتی قبل از انقلاب به نجف آباد آمدند همه مردم انقلابی بودند و مرجع تقلید همه حضرت امام بود با وجود اینکه برخی افراد امام را ندیده بودند اما مردم نجف آباد همیشه در نهضت‌ها حضور داشتند.
حسناتی ابراز داشت: نجف آباد از بدو ایجاد خود روحیه ایثارگری را پرورش داده و همواره در طول تاریخ گفته است که «ما می رویم و شما بیایید» نه اینکه«شما برویم ما میاییم» همین ویژگی نجف آباد را از دیگر شهرهای اصفهان و حتی ایران جدا کرده است و در دوران دفاع قدس روحیانیون این شهرستان شهدای زیادی داد و خیلی از خانواده‌ها الان دو سه شهید دارند.
وی خاطر نشان کرد: نجف آباد در حوزه عملی و حوزوی در طول سالیان بسیار برجسته بود، حوزه علمیه نجف آباد طبق اذعان حوزه علمیه قم رتبه برتر شهرستان‌ها را دارد و طلبه‌های موفقی دارد، همچنین 35 هزار دانشجو در دانشگاه‌های نجف آباد مشغول تحصیل هستند و صنعت آن یک سوم صنعت استان صفهان را تشکیل می دهد.
امام جمعه نجف آباد تاکید کرد: مردم نجف آباد همچنان پای کار انقلاب هستند، شهید حججی یک افتخار برای ما شد و جوانان زیادی با او هم راستا می شوند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.