امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نیمه شعبان و طراوت بهاری در پنجاه و یکمین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی

آمد بهار جان ها ..

مهندس خاکسار در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد از اجرای پنجاه و یکمین نوبت از رسانه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی با شعار "آمد بهار جان ها" خبر داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد گفت همزمان با نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، سال جدید شمسی و شروع فصل بهار، تابلوهای این رسانه شهری با نگاهی متفاوت به ایجاد طراوت و افزایش روحیه شهروندان می پردازد.                    
علیرضا خاکسار افزود کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد پس از تشکیل اتاق فکر و ترکیب "آمد بهار جان ها" شعار بهار ۱۴۰۱ مجموعه شهری، با تصاویر و مفاهیم گرافیکی و نگاهی انتزاعی می کوشد مفاهیمی چون شکوفایی بهار، طراوت و معنویت، رَستن و شادابی، الحان دلنشین و خوش گویی، تبریک و جوانه زدن و سرزندگی و نشاط را به نمایش و توجه بگذارد.     

تلفیق استعاری با بکارگیری ترفندهای بصری و گرافیکی عناصری چون بلندگو و صدای گل، گوشی تلفن و صدای شکوفایی، هدفون شاخه گل، دستگاه تایپ و گل، ساعت شکفتن، رستن گل از برف و شکوفایی، سبزه سفره هفت سین، گرامافون و گلبرگ، رویش از تنه خشک، نوا و نغمه پرندگان خوش الحان و.. موضوع دیگر این مصاحبه بود که مهندس خاکسار ضمن اشاره به چگونگی اجرا و تلفیق مفاهیم آن، به نقش مهم این مجموعه در گرامیداشت نیمه شعبان، ایجاد فضای امید، ارتقاء روحیه جمعی و القای طراوت بهاری در شهروندان تاکید نمود.
مهندس علیرضا خاکسار از انتخاب شعار آمد بهار جان‌ها، بهره‌گیری از نمادهای شادی بخش چون فام رنگ، المان های تصویری نشاط آور و مفرح، ترکیب عناصر طرح در جهت القای پویایی و سرزندگی و رشد بهارانه و نشانه های تاثیرگذار در اذهان مخاطب و پرداخت گونه های مفهومی را از ویژگی و امتیازات پنجاه و یکمین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد دانست.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.