امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تلاش شهرداری در جهت توجیه بودن هزینه ها

 شهردار نجف آباد در بازدید از عملیات اجرایی پروژه کشتارگاه بزرگ صنعتی نجف آباد به همراه عباس مزیکی مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به پاره ای توضیحات پیرامون این پروژه پرداخت.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در خصوص ظرفیت پروژه کشتارگاه صنعتی گفت در هر شیفت حدود پنج تا شش هزار راس دام سبک، تقریباً روزانه حدود ۳۰ هزار راس، و در هر شیفت  ۴۰۰ راس دام سنگین و حدود ۵۰ نفر شتر از جمله ظرفیت کشتار این کشتارگاه صنعتی می باشد.

 وی افزود اخیراً سالن تبدیل ضایعات و منبع بتنی آب احداث شده و همچنین بخش های تکمیلی در حوزه تهیه دام، بحث تکمیلی تاسیسات سردخانه که اکثر اقلام آن وارداتی است اعم از کمپرسور و شیرآلات که ۹۵ درصد آن  تکمیل شده است و می توان بهره برداری اولیه را استارت زد.

 امامی ادامه داد زیربنای پروژه حدود ۱۳ هزار متر مربع است و زمین اولیه آن ده هکتار می باشد که البته برای آغل های روباز و بازارهای دام این مقدار زمین کم است که امیدواریم بتوانیم آن را افزایش دهیم.

 شهردار افزود تمام تلاشمان این بوده که اگر هزینه ای می شود توجیه اقتصادی داشته باشد از این رو صنایع جانبی که ارزش افزوده و دارای جذابیت و انگیزه برای رقابت در بخش خصوصی ایجاد می کند یکی از محورهای اصلی در طراحی پروژه بوده است.

وی گفت این پروژه دارای زیر ساخت خط ۲۰ کیلو ولت، خط انتقال گاز ۲۵ پوند و خط پنج و نیم کیلومتری آب که حدود پنج و نیم میلیارد تومن ۵ سال پیش برای آن هزینه شده است می باشد. باید گفت عملاً زیرساخت های اصلی این پروژه فعال شده است و در آینده ای نزدیک قسمت تبدیل ضایعات مثل تولید پودر خون، گوشت و استخوان، ژلاتین و فراورده های روده که دارای ارزش افزوده بسیار بالا هستند راه اندازی خواهد شد.

 ایشان در پایان ادامه داد اعتباراتی که تاکنون انجام شده چیزی در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از سال ۹۵ تا کنون بوده است که اگر بخواهیم ارزشیابی آن هزینه را به روز داشته باشیم شاید بالای ۵۰۰ میلیارد تومن ارزش این پروژه با توجه به تجهیزات عمده ای که در این پروژه نصب شده است می باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.