امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
با هزینه شهرداری نجف آباد و نظارت جهاد کشاورزی

در مسیر جریان خدمت / اصلاح، رفع خطر و بهره‌برداری مجدد از قنات شیر بچه در سه راهی فرهنگ با هزینه شهرداری و نظارت جهاد کشاورزی

 بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان قسمتی از قنات شیر بچه در محل سه راهی فرهنگ که ریزش کرده و خطر آفرین شده بود در کمترین زمان ممکن و بدون مسدود نمودن مسیر ترافیکی مرمت، رفع خطر و مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد سید رسول موسویان معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد گفت با توجه به حجم زیاد تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در سه راه فرهنگ و تخریب گالری قنات شیر بچه تا نزدیکی تراز خیابان و از طرفی فاصله کم تا ساختمان بلند مرتبه، هر لحظه انتظار وقوع حادثه ای جبران ناپذیر می رفت.

 وی افزود علیرغم آنکه قنات شیر بچه فعال و دارای متولی می باشد لیکن شهرداری به لحاظ وظیفه ذاتی خود و به منظور رفع خطر بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان و با نظارت جهاد کشاورزی نسبت به انتخاب پیمانکار ذیصلاح اقدام و در کمترین زمان ممکن و بدون مسدود نمودن مسیر ترافیکی و همچنین بدون انحراف مسیر قنات نسبت به مرمت و اصلاح مسیر قنات به طول حدود ۱۰۰ متر حد فاصل چهار راه فردوسی تا بعد از سه راه فرهنگ اقدام نمود.

 موسویان ادامه داد عملیات اجرایی انجام شده شامل موارد ذیل می باشد:
 ۱- حفر میله چاه کمکی جهت دسترسی به گالری قنات
۲- خاکبرداری، ریزش برداری، لجن برداری و تسطیح و رگلاژ گالری قنات
 ۳- ایمن سازی گالری قنات با اجرای دیوار بلوکی و سقف پیش ساخته بتنی مسلح و همچنین جدول گذاری
 ۴- بتن ریزی پشت دیوارها و کول ها
 ۵- اجرای شفته آهک و پر سازی اصولی قسمتهای ریزش کرده قنات

 شایان ذکر است قنات شیر بچه از سالیان دور مورد استفاده مردم و کشاورزان نجف آباد بوده و هنوز هم کاربری های لازم خود را دارد این قنات از قسمت مرکزی شهر عبور کرده و مظهر آن در قسمت شرقی شهر نزدیک سازمان آبفای نجف آباد است.

لینک آپارات :https://www.aparat.com/najafabadm



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.