امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

روزانه به طور متوسط بین ۷ تا ۱۱ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهری نجف آباد جمع‌آوری می‌شود

 علی رغم محدودیت در منابع و امکانات شهرداری ها حفظ بهداشت و امنیت شهروندان از دغدغه های شهرداری است و طبیعتاً رسیدگی به وضعیت سگ های بلاصاحب یکی از اولویت های اول شهرداری نجف آباد می باشد.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد مهندس امین ایوبی معاونت خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت با یک شرکتی در حال قرارداد بستن هستیم که کلاً بحث سگهای ولگرد را از جمع آوری تا نگهداری به آن واگذار کنیم.

 ایوبی افزود در خصوص سگهای بلاصاحب ضعف قانونی داریم و به واقع شهرداری در این میان تکلیف خود را نمی دانند طبق قانون وظیفه جمع آوری و نگهداری سگ ها با شهرداری است لیکن این نگهداری بسیار پر هزینه و وقت گیر است.

 ایشان اعلام کرد روزانه به طور متوسط بین ۷ تا ۱۱ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهری نجف آباد جمع‌آوری می‌شود. و در حال حاضر ۵۷۶ قلاده سگ در محل نگهداری سگ های شهرداری جمع آوری و در حال محافظت و نگهداری هستند.

مهندس ایوبی با اشاره به زیاد شدن و تکثیر بیش از حد این حیوانات، یکی از دلایل این امر را وجود سمن های حمایت از حیوانات نام برد و گفت سمن هایی که در زمینه حمایت از حیوانات فعال هستند و اقدام به غذا دهی به این حیوانات می کنند منجر به تولید نسل بیشتر این حیوانات و ایجاد مزاحمت بیشتر برای شهروندان می شوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.