امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد از مشارکت و حضور بخش فرهنگی مجموعه مدیریت شهری نجف آباد در مراسم جهانی اربعین خبر داد.

حضور بخش فرهنگی مجموعه مدیریت شهری نجف آباد در مراسم اربعین حسینی

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد علیرضا خاکسار مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد ضمن تشریح مجموعه اقدامات فرهنگی مراسم پیاده روی اربعین و موکب های شهر نجف آباد در عراق گفت مجموعه فرهنگی شهرداری در دو بخش عمده تأمین اقلام و مایحتاج خدماتی و تدوین سلسله برنامه های فرهنگی موکب ها، به مراسمات و موکب های دایر در کشور عراق خدمات رسانی می کند.

خاکسار افزود پس از عدم تصویب  لایحه پیشنهادی تقدیمی به شورای اسلامی شهر، قسمتی از بحث مالی و بودجه مورد نیاز این اقدامات از طریق خیرهای مذهبی تأمین و برنامه های مدون و منسجم تهیه و آماده شد. برپا نمودن غرفه مهد کودک، غرفه نوجوان و تجهیز موارد و اقلامی مانند  میز و صندلی کودک و نوجوان، مربی، انواع بازی های فکری، حرکتی و آموزشی، کلاس های آموزشی، مفاهیم معنوی و.. از مهمترین بخش های این مجموعه اقدام ویژه موکب های نجف آباد است.

 تدوین برنامه های فرهنگی مذهبی مانند سخنرانی اساتید طراز اول و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام، نشست های تخصصی و ویژه برنامه های زیارت اربعین و.. از مهمترین قسمت های توضیحی ایشان بود که وی ضمن تشریح چگونگی انجام آن، افزود برنامه های تدوین شده فرهنگی در موکب های شهدای نجف آباد، موکب فاطمه الزهرا(س) و دیگر موکب های همجوار آن برپا خواهد شد.

 وی از تدارک تیم تخصصی تصویربرداری جهت تهیه مستند حرفه ای از مراحل نصب و تجهیز، برگزاری برنامه های مذهبی و خدمات رسانی موکب داران به زائران حسینی در اربعین خبر داد و گفت طی سال های گذشته اقدامات گسترده و مهمی در موکب های شهرستان صورت می گرفت ولی با توجه به انعکاس ضعیف آن، عملا معرفی و نمایش مثبتی در رسانه ملی و شبکه های مجازی وجود نداشت که امسال با برنامه ریزی انجام شده تمامی اقدامات موکب های نجف آباد از صفر تا صد پوشش خبری و تصویری و مستند سازی شده و در نهایت مستندی جهت پخش در رسانه ملی تدوین خواهد شد.

 خاکسار ارائه گزارش های روزانه از موکب ها، تهیه گزارش تصویری به صورت عکس و کلیپ های کوتاه، ساخت موشن و استوری از فعالیت های صورت گرفته، تعامل و ارتباط زنده از طریق بستر شبکه ای اجتماعی، مصاحبه با مسئولین و زائرین نجف آبادی حاضر در مراسم، پوشش خبری برنامه های مذهبی موکب های شهرستان و.. از دیگر اقدامات فرهنگی مجموعه مدیریت شهری در عراق دانست.

 ایشان در بخش نهایی سخنان خود افزود از محل تأمین مالی خیرهای نجف آباد، مواردی چون کپسول آتش نشانی، جارو  وسطل زباله پدالی، پلاستیک زباله، کتاب و اقلام فرهنگی مانند لوازم التحریر، مداد رنگی، دفترچه یادداشت خریداری و پس از ارسال به عراق، در اختیار موکب های شهر نجف آباد قرار خواهد گرفت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.