امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

سفر حجت الاسلام والمسلمین رضاوندی، رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری نجف آباد به کشورهای ماداگاسکار و موریس

به دعوت دکتر علی بخشی، سفیرجمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و موریس و با هماهنگی معاونت علمی و بین الملل آستان قدس رضوی و امامی شهردار شهر نجف آباد، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود رضاوندی که از مبلغین توانمند در عرصه بین الملل میباشند و به بیش از 37 کشور دنیا از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، یونان، اتریش، ایتالیا ،برزیل، مالزی، هندوستان، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، چین، قبرس، قزاقستان، آذربایجان، اندونزی، قطر و ... سفر نموده اند، جهت برگزاری مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام رضا و امام حسن (ع) و دیدار و گفتگو با مسئولین فرهنگی و شیعیان و بازدید از مراکز فرهنگی و معنوی عازم کشور موریس و مادگاسکار شدند.
حجت الاسلام رضاوندی در این سفر ضمن حضور در بین مسلمانان بالاخص شیعیان و دیدار با علمای دو کشور به برگزاری سخنرانی و بیان معارف دین مبین اسلام و نماز جمعه و قرائت دعا و مرثیه سرایی پرداختند.

ایشان در این سفر همچنین با جناب حجت الاسلام و المسلمین سید احتشام رضوی، امام جمعه و جماعت مسجد شیعیان موریس که از شاگردان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسناتی، امام جمعه محترم نجف آباد در زمانی که ریاست طلاب خارجی را بر عهده داشتند دیدار کرد.  
حجت الاسلام رضاوندی در این سفر از مرکز حضرت رسول اکرم(ص)، حوزه علمیه دارالحکمه و پخش رایوی اسلامی مراکز جامعه المصطفی العالمیه، مرکز امام رضا علیه السلام، مرکز امی(مرکز مبلغین شیعه ماداگاسکار)، مرکز صدا و سیمای اسلامی شهر آنتاناناریوو بازدید کرد و ضمن دیدار با نخبگان و مبلغین و علمای شیعه، با حضور پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) با قرائت زیارت امین الله به بیان فضائل اهل البیت (ع) پرداخت.
حجت الاسلام رضاوندی همچنین با حضور در مسجد بزرگ شیعیان خوجه اثنی عشری در شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و با حضور محبین و شیفتگان به اهل البیت (ع) با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و زیارت امین الله حال و هوای خاصی به فضای مسجد بخشید و برنامه فوق از طریق شبکه تلویزیونی شیعیان کشور مادگاسکار پخش گردید.
در ادامه سفر حجت الاسلام و المسلمین رضاوندی رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری و نماینده شهردار نجف آباد در دیدار با دکتر علی بخشی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام و تقدیم لوح تقدیرشهردار نجف آباد به ایشان در خصوص برگزاری هفته فرهنگی در جزیره موریس، برقراری تعاملات فرهنگی و اقتصادی بین کشور موریس و نجف آباد، حضور نخبگان فرهنگی و تجار کشورهای ماداگاسکار و موریس در شهر نجف آباد و بالعکس و وجود ظرفیت های بی نظیر گردشگری و اقتصادی و صنایع دستی نجف آباد گفتگو کرد.

دکتر علی بخشی، سفیر  جمهوری اسلامی نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والا مقام شهرستان نجف آباد از جمله شهیدان محسن حججی و سردار کاظمی و تقدیر از مجموعه شهرداری نجف آباد، از حضور جناب حجت الاسلام رضاوندی در بین مسلمانان و شیعیان مادگاسکار و موریس تشکر کرد و ضمن استقبال از برگزاری فعالیت های فرهنگی و اقتصادی بین کشورهای ماداگاسکار و موریس با نجف آباد، ظرفیت های بسیار بالای فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور را یادآور شد.
سفیر  جمهوری اسلامی ایران در پایان از مسئولین شهرستان نجف آباد برای حضور در نمایشگاه های فرهنگی و تجاری دو کشور ماداگاسکار و موریس دعوت بعمل آورد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 1.5 از 5)  
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.