امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

استمرار جریان خدمت در نجف‌آباد / پیاده‌روسازی 5500 مترمربع از معابر شهر انجام شد

 عبد الرسول امامی شهردار نجف آباد با اشاره به انجام پروژه‌های پیاده‌روسازی در نجف آباد گفت: عملیات اجرایی فاز نخست پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی سطح مناطق پنج‌گانه به مساحت 5500 متر مربع در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد عبدالرسول امامی اظهار کرد: پیاده‌روهای شهر می‌تواند نقشی اساسی در ارتقای سلامت و تسهیل در تردد شهروندان و عابران پیاده ایفا کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نجف‌آباد با تاکید فراوانی بر افزایش سطح کیفی معابر عمومی شهر دارد، افزود: پیاده‌روها جزئی از شبکه جابه‌جایی شهری است، اما ایمنی و بهسازی این شبکه همراه با گسترش سیستم‌های حمل‌ونقل موتوری کمتر مورد توجه تصمیم‌گیران و مدیران شهری قرار گرفته است.

????شهردار نجف‌آباد با تاکید بر اینکه کم‌توجهی به پیاده‌روها باعث ناکارآمدی آنها و باعث افزایش حوادث عابران پیاده و کاهش بهره‌وری می‌شود، ادامه داد: پیاده‌روها در بیشتر جوامع جزء اصلی شبکه معابر شهری و محلی برای استراحت تفرج و پیاده‌روی شهروندان محسوب می شود و از آنجایی که معبر پیاده در فضای عمومی شهری برای حرکت عابر پیاده است، می‌تواند موجب تقویت رابطه اجتماعی و معنوی شهروندان تلقی شود.

وی از ادامه اجرای پروژه‌های پیاده‌روسازی با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور و افزایش رفاه شهروندان خبر داد و گفت: جریان خدمت در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ ادامه داشت به‌طوری که شاهد پایان عملیات اجرایی فاز نخست پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی سطح مناطق پنج‌گانه به مساحت 5500 متر مربع بودیم.

امامی تصریح کرد: برای انجام پروژه‌های پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی سطح مناطق پنج‌گانه نجف آباد ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است، چرا که تأمین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور از معابر یکی از مهم ترین وظایف شهرداری ها محسوب می شود.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.