امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

 نجف آباد در مسیر جریان خدمت/ نهادینه سازی فرهنگ با محوریت رویکرد محله‌ای، تعامل با نهاد و تشکل‌های مردمی و مساجد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد علیرضا خاکسار مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد گفت: نگرش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری معطوف به دورنمای توسعه فرهنگی است. تلاش برای تقویت  فرهنگ ملی و اسلامی شهر ویژه نجف آباد و تبیین مبانی لازم برای آن، عمده‌ترین چالش فراروی سازمان است. سازماني كه پاسخگویی به مخاطبان را ضامن بقا و توسعه خود می‌داند و به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنين ارائه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

  خاکسار افزود: عنایت به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالی)، توجه به مبانی دینی و اصول انقلابی، تأکید بر ماموریت‌های سازمان در حوزه شهری، محوریت رویکرد محله‌ای، تعامل و همکاری بیشتر با نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی و مساجد از جمله نکات برجسته و بارزی است که در عملکرد سازمان مورد توجه است.

 وی افزود ساختار فرهنگي مجموعه شهرداري نجف آباد، از طریق توسعه روابط سازنده و ارتباط فعال با سایر سازمان‌های فرهنگی و نیز مسئولان فرهنگی، به محورهای اصلی عملکرد خویش چون خانواده، تفریح و نشاط اجتماعی، گردشگری، امور ورزشی، پاسداشت شعائر دینی، کتاب و کتاب خوانی ، قابلیت بی‌حد و مرز توسعه فرهنگی و ارج نهادن به مقام شامخ اندیشمندان و هنرمندان، به عنوان محورهای مهم، در زمره اهداف اصلي سازمان بوده و همواره بهره‌گیری از الگوهای علمی در مدیریت، شایسته‌سالاری، آینده‌نگری و تشخیص اولویت پاسخگویی به نیازهای جامعه و..  مورد توجه برنامه‌ريزان و اتاق فکر سازمان بوده است.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد گفت با برنامه ریزی های انجام شده، در شش ماه نخست سال 1401، تعداد 1350 سانس برنامه و 170هزار دقیقه برنامه اجرا شده که طی آن، بیش از 210 هزار نفر از شهروندان مناطق مختلف شهری از این برنامه ها استقبال کردند. به استناد همین منبع، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد در این مدت با 14 ارگان و گروه خصوصی و دولتی به صورت مستقل، مشارکتی، حمایتی و خدماتی همکاری و مشارکت داشته که نتیجه این تعامل تولید 450 برنامه در محورهای یاد شده است. لازم به ذکر است تعداد 710 برنامه مستقل نیز در این بازه زمانی در مراکز و مجموعه های تحت پوشش سازمان مانند فرهنگسرا،مجموعه های فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی طراحی و تدوین شده است.

 مهندس خاکسار در ادامه تصریح کرد جهت شناسایی ظرفیت هنری، حمایت بهتر از هنرمندان داخلی شهرستان و سامان دهی به فعالیت تیم های مختلف هنری نجف آباد، واحد هنری و بانک اطلاعاتی هنرمندان شهر، شامل اطلاعات، تخصص مربوطه و مشخصات گروه ها ثبت و پروژه شناسایی در راستای حمایت همه جانبه از آنان شکل گرفته است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.