امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شهرداری نجف آباد برگزیده جشنواره ملی فرهنگی هنری "شهر فرهنگ" کشور

مهندس امامی شهردار نجف آباد: کسب مقام ویژه و برتر در اولین جشنواره تخصصی فرهنگ شهروندی ایران؛ موفقیتی ارزشمند در راستای توسعه فرهنگ شهروندی و نویدبخش زندگی زیباتر شهروندان است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، چهارشنبه 10 اسفند مراسم اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری *شهر فرهنگ* به میزبانی شهرداری بهارستان  در تالار نور برگزار و از شهرداری نجف آباد به عنوان مقام برتر و ویژه این جشنواره تقدیر و تجلیل شد.
مهندس عبدالرسول امامی با اعلام این خبر افزود: در این جشنواره که در دو بخش ویژه شهرداری ها و عموم شهروندان و در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی طراحی و اجرا شد، بیش از 23 استان در آن شرکت داشته، بیش از 800 اثر به دبیرخانه وصول و از بین این آثار 320 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته اند که آثار شهرداری نجف آباد مقام برتر و ویژه این جشنواره کشوری را به خود اختصاص داد.
شهردار نجف آباد ضمن تقدیر از کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد به مدیریت مهندس خاکسار و مسئولیت خانم کاظمیانی گفت در مدت زمان توفیق خدمت به شهروندان نجف آبادی این کمیته موفق به ایجاد فضایی متفاوت و رویکردی آموزش محور در سطح شهر شده است.
مهندس امامی اجرای تابلوهای شهروندی اجرا شده با ۵۳ موضوع شهری  بر روی ۲۰۴ وجه تابلو شهروندی هر دوماه یکبار،  برگزاری جشن های شهروندی در سطح ۵ منطقه شهری، اجرای طرح مدرسه شهروندی در مدارس، جشن های شهروندی ویژه دبستانی ها، اجرای طرح پلیس مدرسه در تمانی مدارس دبستان نجف آباد، تهیه و تولید آثار مکتوب و تهیه و تولید مستندات تصویری اعم از عکس فیلم کلیپ و ... را از مهمترین سرفصل های محورهای حوزه فعالیت این کمیته دانست.
شهردار نجف آباد در تشریح عملکرد این کمیته افزود، تابلوهای فرهنگ شهروندی با شعار دست کم نگیر و پرداخت به موارد اجتماعی و موضوعات آموزشی چون: تفکیک زباله، پسماند و حمل و نقل شهری، ایمنی و عوارض، و نکات شهروندی چون کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی مانند شهدای سلامت، و گرامیداشت پنجم اسفند روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد در مناطق مختلف شهری در معرض دید و توجه شهروندان قرار گرفت.
 
امامی افزود جُنگ های شهروندی برگزار شده در مناطق مختلف شهری، تئاترهای خیابانی در بوستان و پارک های محلی در آموزش رعایت تاریخ و زمان بیرون گذاشتن زباله های خانگی، طرح موفق پلیس مدرسه در سطح مدارس شهرستان و طرح جامع مدرسه شهروندی متشکل از صبحگاه و دوشنبه های شهروندی مهمترین مجموعه های تدارک و انجام شده در این حوزه بوده است که در نهایت این اقدامات منجر به موفقیت در کسب این مقام ویژه و برتر در سطح کشور شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.