امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد: نوروز 1402:

نجف آباد شهری به رنگ اِلمان، میزبان بهار است

مهندس صادقی رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد مهمترین اقدامات و برنامه ریزی های نوروزی این ستاد را تشریح نمود

به گزارش اداره ارتباطات وامور بین الملل شهرداری نجف آباد مهندس رسول صادقی معاون خدمات شهری و رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد در سخنانی ضمن اشاره مقام های قابل توجه کسب شده شهرداری نجف آباد در ستاد نوروزی استان نوروز  1401، همچون مقام دوم نوروزگاه و مقام چهارم تعداد اسکان در استان افزود با توجه به این افتخارات،خدمتگزاران این حوزه با اهداف جهادی، همتی افزون و خلاقیتی بیش از پیش وارد عرصه شده اند.

تهیه و اجرای طرح شهری برای باز طراحی و نوسازی  میادین اصلی شهر
مهندس صادقی ضمن اشاره به تهیه و اجرای طرح شهری در دست اقدام مانند پروژه میدان پنج اسفند، افزود  باز طراحی و نوسازی میدان آزادگان، به عنوان ورودی اصلی شهر با بهره‌گیری از دانش و تخصص اساتید ، هنرمندان ، مشاوران و اجرای مقرون به صرفه توسط نیروهای بومی، خدمتی نوین و تأثیرگذار در کارنامه خدمات شهری نجف آباد است.
نجف آباد به شهر رنگ و المان تبدیل می شود
رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد گفت: با بازآفرینی و طراحی مبلمان شهری متفاوت و خاص، تلاش برآن است در نوروز شاهد شهری پویا، جذاب و چشم نواز و با نشاط خوهیم بود.
مهندس صادقی با تاکید بر اینکه عمده طراحی مبلمان شهری نجف آباد از باب ایجاد فضایی تجمعی صورت گرفته تا ضمن ایجاد محیطی مساعد جهت فعالیت های هنری، بر افزایش نشاط و روحیه شهروندان نیز اثرگذار باشد. وی افزود: نصب 30 نماد سفالی به اَشکال نمادین سفره هفت سین چون سیب، تخم مرغ  با هدف ایجاد حال و هوایی بهاری در سطح شهر نجف آباد، معابر و میادین پر تردد مناطق مختلف شهری مانند میادین امام خمینی (ره) ، بسیج و .. در حال انجام بوده که در ایام نوروز رونمایی خواهند شد.
رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد افزود بنا به درخواست شهروندان و نظر کارشناسان طراحی شهری مبنی بر عدم تطابق فرهنگی- اقلیمی دیوارنگاره زیرگذر شهروند طی جلسات متعدد مقرر شد  طرح  دیوارنگاره این زیرگذر طرح فرش نجف آباد که نمادی از هویت ، فرهنگ و صنایع دستی نجف آباد می باشد اجرا و با نورپردازی متناسب جلوه ای خاص به این مسیر خواهد داد.
مهندس صادقی نصب کیوسک‌های مزین شده نوروزی در ورودی های شهر، تعبیه کوزه های گل در مناطق پنجگانه ، کاشت گونه‌های خاص گل و گیاه و نور پردازی خاص هریک ‏، آذین های نوری در همه نقاط شهری مطابق با استانداردهای جهانی و.. را از دیگر مجموعه اقدامات نوروزی خدمات شهری در شهر برای استقبال از فصل بهار دانست که تمامی این اقدامات با رویکرد کاهش هزینه‌ها و ماندگاری طولانی در راستای داشتن یک شهر زیبا، امن و سرزنده و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان اجرا می شوند.

بیش از 300000متر از جداول سطح شهر رنگ آمیزی می شود
مهندس صادقی با بیان این مطلب گفت : در راستای ساماندهی و زیباسازی مبلمان شهری، شستشو ، پاکسازی و رنگ آمیزی 300000 متر از جداول در نقاط مختلف سطح شهر توسط خدمات شهری انجام می گردد .وی افزود : با توجه به شرایط جوی مختلف و تاثیر مخرب آن بر رنگ جداول موجود،  لزوم استفاده از موادی با کیفیت و با عمر مفید بالا، و ماندگاری بیشتر ضرورت دارد و این امر همواره مد نظر کارشناسان خدمات شهری قرار گرفته است. وی ضمن اشاره به طرح برندینگ تهیه شده گردشگری نجف آباد، گفت رنگ فیروزه ای انتخاب شده براساس رنگ تأیید شده و ثبت شده در برندینگ شهر نجف آباد استفادده خواهد شد.
رئیس ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود دیگر اقدامات نوروز 1402 را تشریح نمود. پیشنهاد مجموعه حسینیه فاطمه الزهرا(س) جهت اسکان مسافران نوروزی، اقدامات عمرانی سطح معابر و ورودی های شهری مناطق مانند رفع نازیبایی و زیباسازی، خط کشی، بهبود سیستم روشنایی و...، نصب و جانمایی نمادهای حجمی و المان های نوروزی در مناطق و نقاط دارای بیشترین دید شهری، تشکیل و تجهیز و آمادگی کمیته های مدیریت بحران، اطلاع رسانی برنامه های تدوین شده، تهیه گزارش های مستند و عکاسی و.. از دیگر تدابیر ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.