امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنجاه و پنجمین نوبت از رسانه شهری فرهنگ شهروندی و پرداخت به دغدغه اهميت فرزندآوري و ضرورت تكثير نسل صالح

ما چقدر خوشحالیم چون بچه زیادش خوبه

علیرضا خاکسار مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد به تشریح نوبت پنجاه و پنجم از رسانه شهری فرهنگ شهروندی با محوریت فرزندآوری و جوان سازی نسل پرداخت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد خاکسار ضمن اشاره به سفارش مؤکد مقام معظم رهبری(مدظله) پیرامون مسأله افزایش نسل، جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان فرهنگی و مدیران تصمیم گیرنده این حوزه را فعالیت و تلاش در تحقق و تبیین ضرورت ارائه راهكار و فرهنگ‏سازي براي افزايش باروري و تقویت نسل جوان دانست.
خاکسار افزود پس از بررسی و تشکیل اتاق فکر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد و جلسات تخصصی، ایده ایجاد امید جمعی و خاطره گروهی انگیزشی نسل گذشته با محوریت تعدد فرزندان با  شعار "ما چقدر خوشحالیم" و هشتگ #بچه_زیادش_خوبه جهت پرداخت به این دغدغه مهم و آینده ساز تعیین و تخصیص داده شده است.
وی گفت: در این نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی که بر روی فک های تبلیغاتی سطح شهر و تابلوهای فرهنگ شهروندی نصب و اجرا خواهد شد در دو قالب به مفهوم و مسئله ی جمعیّت و زادآوری، تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه و افزايش جمعيت جوان کشور پرداختی تصویری و جذاب صورت گرفته است. شکل نخست بهره گیری استعاری از علائم بصری هم افزایی جمعی فرزندان به صورت مجموعه دسته مدادهای رنگی و  بادکنک های خندان، دسته گل های شاد، انگشتان دست منسجم به نماد اعضاء پر شمار خانواده و.. بوده و در دومین گونه، تصویرگری های سبک رئالیسم مانند عیدی گرفتن از پدربزرگ و مادربزرگ، مشاهده گروهی تلویزیون و حس خاص برنامه های کودک، بازی های جمعی با حداقل امکانات موجود و.. بازنمایی و بازسازی سبک زندگی نسل گذشته بازگو و مرور کننده این تفکر و زنده نمودن آن شرایط ایده آل جمعیتی به لزوم فرهنگ‏سازي براي افزايش نسل و ترغیب جمعيت جوان عامل پيشرفت كشور پرداخته شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.