امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
آمد بهار جان ها..

پرداخت نوروزی به مکارم الاخلاق در تابلوهای شهری نوروز 1402

علیرضا خاکسار مدیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد از اجرای متفاوت مجموعه طرح های ترنم دوبهار در جشنواره نوروزی باغ شهر صفوی خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهردای نجف آباد خاکسار ضمن تبریک ایام بهار طبیعت، نوروز باستانی و گرامیداشت ماه میهمانی خدا مجموعه طرح های ویژه این تقارن پربرکت را تشریح نمود. وی افزود با توجه به شروع سال نو شمسی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و توجه به این مهم که ایام پیش رو فرصت دید و بازدید و انجام صفت سفارش شده صله رحم و دیگر خصائل نیک و پسندیده است اتاق فکر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد ترکیبی تصویری و مفهومی در لایه های معانی و ارتباطی جذاب بین موارد مذکور را شیواترین نوع پرداخت به این دو رویداد خجسته و مبارک تعیین کرد.
خاکسار افزود در این مجموعه طرح های شهری که از ترکیب تصویر و متن با شعار "آمد بهار جان ها" تهیه و تدوین شده، مهمترین نماد، سمبل و نشانه های این دو بهار در ترکیبی چشم نواز به آیات مبارکه قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار و روایات مستند پیرامون مباحث حوزه مکارم الخلاق پرداختی متناسب با حال و هوای طبیعت و ایام مبارک تدوین، چاپ و اجرا شده است.
وی گفت: نشانه هایی چون سبزه نوروز، ماه منقش به شکوفه های بهاری، رحل قرآن و سجاده نماز، تخم مرغ های رنگی با نقوش اسلیمی و نمادهای مذهبی و ترکیب المان های سفره هفت سین با مراسمات ویژه ماه میهمانی خدا در کنار توصیه های خداوند متعال و ائمه اطهار با محوریت تبیین و تبرک مفاهیم مکارم الاخلاق مانند طلب رزق حلال، صله رحم، پرهیز از دروغ، کسب نعمت الهی، حمد و ثنای خداوند، برکت و.. به تصویر درآمده و بر روی تابلوهای شهری مناطق مختلف در ایجاد فضایی نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان در معرض دید و بهره بصری شهروندان قرار گرفته است.
خاکسار پس از اشاره به مجموعه برنامه های تدارک دیده شده نوروزی، نصب پوسترهای مجموعه برنامه های نوروز 1402سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد، ویژه برنامه های نوروزگاه، جشنواره نوروزی باغ شهر صفوی، جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان تبریک سال جدید و.. در کنار طرح های اطلاع رسانی مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مناطق مختلف را دیگر مورد کار شده در تابلوهای شهری این نوبت دانست.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.