امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان:

طرح ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی در اصفهان اجرا می‎شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدحسن قائدی‌ها دیروز در گردهمایی فرهنگیان استان با بیان اینکه در چهار سوی این استان آثار فاخر علم، حکمت، هنر و ادب وجود دارد اظهار کرد: اصفهان با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و همسایه بودن با 9 استان ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: استان اصفهان بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت داشته و مهد آثار باستانی است و بیش از 2 هزار و 500 اثر از این استان به ثبت رسیده و بیش از 60 رشته هنرهای دستی در اصفهان در حال انجام بوده و رتبه دوم تعداد دانشگاه و دانشجو را در سطح کشور دارا بوده و مهد آهن، فولاد، هلی‌کوپترسازی و پتروشیمی است.

مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان 23 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، تصریح کرد: بیش از 5 هزار و 500 شهید دانش‌آموز و 350 همکار فرهنگی شهید از افتخارات آموزش و پرورش استان بوده و دبیرستان شهید محمد منتظری شهر نجف‌آباد، با تقدیم 234 شهید به انقلاب اسلامی سند افتخار دیگری برای استان اصفهان به ارمغان آورده که امسال نیز برای نخستین بار زنگ شروع سال تحصیلی جدید در این مدرسه نواخته شد.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با 750 هزار دانش‌آموز، 6 درصد دانش‌آموزان کشور و با 28 هزار و 150 کلاس درس 5.6 درصد از کلاس‌های درس کشور را دارا بوده و در این استان نسبت معلم به دانش‌آموز 18 است که نسبت به متوسط کشوری در رتبه بالاتری قرار دارد و 6 درصد از کلاس‌های درسی در 22 منطقه در سال تحصیلی جدید 2 نوبته اداره می‌شوند و 148 کلاس چند پایه و 164 مدرسه زیر 10 نفره داریم.

قائدی‌ها نخستین سرمایه آموزش و پرورش را وجود نیروهای توانمند و باهدف در تعلیم و تربیت خواند و افزود: دارا بودن بالاترین درصد اعتماد مردم به آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها و متربیان با فطرت پاک الهی از سرمایه‌های آموزش و پرورش این بزرگ‌ترین دستگاه بسترساز فرهنگی، دینی و آموزشی است.

وی گفت: ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، مدرسه محوری و تمرکز زدایی، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ساماندهی بهسازی نیروی انسانی و عملیاتی کردن بودجه از مهم‌ترین برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش استان بوده که برای تحقق آن به پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای معلمانی که در سایر دوره‌ها به اجبار سامان‌دهی می‌شوند، سامان‌دهی و تعدیل نیروی انسانی ناکارآمد، پیاده کردن الگوهای کارگاهی برای عملیاتی کردن منابع و کمک به ادامه تحصیل مدیران مراکز آموزشی دست زدیم.

مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان با بیان اینکه به عقد تفاهم‌نامه با 23 دستگاه دولتی و خصوصی پرداختیم، اظهار کرد: رتبه‌های المپیاد و کنکور دانش‌آموزان استان همواره در صدر سایر استان‌ها بوده است.

به گزارش تسنیم، در این همایش از 3 طرح آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان پرده‌برداری شد که این طرح‌ها از تشکیل مرکز انتشارات آموزش و پرورش، ایجاد 12 دبیرخانه تخصصی و پژوهشی در استان اصفهان و سامانه ویدئو کنفرانس و این طرح‌ها به عنوان نیاز‌های آموزش و پرورش تشکیل می‌شدند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.