امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مدیرکل دامپزشکی اصفهان خبر داد:

ساخت کشتارگاه در نجف آباد با ظرفیت ۲۲۰۰ راس دام

اصفهان - مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ساخت کشتارگاه در نجف آباد با ظرفیت دو هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین در دستور کار است.


شهرام موحدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساخت کشتارگاه در نجف‌آباد سبب حل بسیاری از مشکلات و معضلات کشتارگاهی که این شهرستان و شهرستان های اطراف با آن درگیر هستند می شود و مطمئناً این کشتارگاه ظرفیت کشتار دام شهرستان های اطراف را خواهد داشت.

وی بیان داشت: این کشتارگاه با ظرفیت ۲۰۰ راس دام سنگین و دو هزار راس دام سبک با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در شهرستان نجف آباد در حال ساخت است.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از کشتارگاه‌های تازه تاسیس که بعد از بهره برداری به مشکلاتی برخورد کردند، افزود: شستشوی روزانه کشتارگاه و روش کار در کشتارگاه نیازمند استفاده از مصالحی است که در برابر ضربات شدید و شستشوی مداوم مقاوم باشد که عدم رعایت آن می تواند طول عمر بهداشتی مفید یک واحد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی در ساختار کشتارگاه، بیان کرد: استفاده از نظرات و ظرفیت‌های کارشناسی افراد مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد ولی باید این موضوع را مدنظر قرار داد که سهولت در کار گاهاً سبب به خطر افتادن بهداشت فرآورده نهایی تولید شده است که حتی می تواند بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیاندازد، لذا رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی در زمان ساخت و بعد از آن می‌تواند در کیفیت محصول و بهداشت فرآورده تولیدی بسیار موثر باشد.

موحدی اعلام کرد: مطمئناً رعایت اصول اولیه بهداشتی دامپزشکی در ساختار این واحد می تواند در آینده در فرآیند تولید به ما بسیار کمک دهنده باشد.

لینک خبر : https://goo.gl/TxncCi


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.