امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
برای نمونه موستانگ نسل اول که یک اسب آمریکایی (پونی کار) اصیل است، هنوز هم دیدنش در خیابان‌ها هیجان‌انگیز و پرهیاهو است. فرقی نمی‌کند این خودرو را کجای جهان ببینید، این کوپه عضلانی همه جوره جذاب است و برای همه مردم دنیا قابل احترام و خوشبختانه سیستم‌های ب

ده ارابه بی‌مرگ

زمان می‌گذرد و بعضی اشیا، برخی افراد و شماری از وقایع از یاد می‌روند. خودروها هم مثل هر چیز دیگری دوره‌ای دارند و به فاصله‌ای کوتاه از تولد و تولید، برای همیشه از خاطره‌ها فراموش می‌شوند. بعضی از مدل‌ها هم به واسطه تاکید مکرر سازنده بر مونتاژشان، تا چند دهه در خط تولید می‍‌مانند و سیر معقولی از فروش را تجربه می‌کنند. این گزارش اما راجع به خودروهایی است که هرگز نمی‌میرند. این خودروها که مرزهای تولید صنعتی را جابجا کرده و به محصولاتی بی مرگ در بین مردم اقصی‌نقاط جهان تبدیل شده‌اند، حتی با وجود گذشت چند دهه از تولیدشان همچنان طرفدار داشته و خریداران برای پیدا کردن نمونه‌هایی از آنها ولو قدیمی حاضر به پرداخت‌ رقم‌های بسیار بالا هستند.

ده ارابه بی‌مرگ

یکی از وب‌سایت‌های مشهور حوزه خودروی کلاسیک اخیرا دست به معرفی 10 اتومبیل بی‌مرگ برای رانندگی زده و ضمن ارائه تجربه رانندگی با هر یک از این محصولات، تلاش کرده نشان دهد تا چه اندازه استفاده از این خودروها ساده، لذتبخش و جذاب است. در این فهرست نام بسیاری از مدل‌های محبوب نیامده اما خب وقتی در لیستی هم فورد موستانگ، هم آلفا رومئو، و هم ولوو هست آن لیست حتما می‌تواند فهرست دلخواه بسیاری از عشاق اتومبیل باشد. این شما و این ده اتومبیل برتر به انتخاب وب‌سایت پترولیشس.


مرسدس بنز پاگودا- دبلیو 113

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت: 1965

موتور: 2300سی‌سی 6سیلندر

قدرت: 150اسب بخار

قیمت فعلی: 25- 75 هزار دلار

به رغم اینکه ساخته افسانه‌ای مرسدس بنز در رتبه دهم لیست قرار گرفته اما شاید این تنها خودروی لوکس و اشرافی فهرست 10گانه ما باشد و این یعنی مرسدس بنز توانسته به خوبی بر چالش ساخت خودروی لوکس ماندگار و بادوام غلبه کند. پاگودا به عنوان یک کوپه 2 نفره با وجود طی بیش از 400 هزار کیلومتر هنوز هم در شهر و جاده شما را متفاوت نشان می‌دهد. در عین حال رانندگی با این رودستر آلمانی بامزه و جذاب است و پاگودا هیچ وقت خسته‌کننده نمی‌شود.


ولوو 262کوپه

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1974

موتور :2700سی‌سی 6سیلندر

قدرت: 144 اسب بخار

قیمت فعلی: 7.5-15 هزار دلار

تحقیقات ما نشان می‌دهد به رغم نفرت زیادی که از کوپه 242 (که توسط برتونه ایتالیا طراحی شده) در برخی مناطق وجود دارد اما این اتومبیل سوئدی واقعا خودروی بی مرگ و بی‌دردسری است و در مناطقی مثل شمال و غرب اروپا طرفداران بسیاری دارد که هنوز هم از سری 242 به عنوان خودرویی برای امورات روزمره استفاده می‌کنند. 242 مثل یک تانک بزرگ و پرکاربرد و جادار است که هم می‌تواند شما را سریع به مقصد برساند و هم در زمینه عبور از مناطق لیز، یخ زده و صعب العبور شما ار همراهی کند.


بی.ام.سی / مینی

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1960

موتور :875 سی سی 4سیلندر

قدرت: 35 اسب بخار

قیمت فعلی: 3 -5 هزار دلار

همه آن را با مستر بین و کمدی‌های سراسر خنده‌اش به یاد می آورند اما این خودرو واقعا جزو آن دسته از محصولاتی است که هیچ گاه قدیمی نمی‌شود و به واسطه قیمت ارزان، مصرف پایین، رانندگی جذاب و چالاکی و چابکی هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این تخم مرغ انگلیسی چیزی در مایه‌های فولکس‌واگن گلف از نوع انگلیسی است که می‌تواند بدون گذاشتن خرج چندانی روی دست مالکش تا مدت‌ها به او سرویس دهد. مینی در نسل‌های جدید البته از خودرویی اقتصادی به محصولی نیمه لوکس تبدیل شده است.


فولکس واگن گلف

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1975

موتور :1.6 لیتری 4سیلندر

قدرت :60 اسب بخار

قیمت فعلی: 4 – 8 هزار دلار

سازنده خودروهای مردمی با به کارگیری یک سبک جدید در ساخت گلف توانست بعد از بیتل یک محصول افسانه‌ای تولید نماید که به خوبی در بازار طرفدار پیدا کند. به لطف استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو، موتور آب خنک و هنر طراحی جورجتو جیاجیاروی ایتالیایی، گلف از اتاقی بی‌همتا سود می‌برد که با گذشت 40 سال هنوز هم خسته‌کننده نیست و مورد استفاده علاقمندان است. نسل هفتم گلف هم به مدد همین زمینه خوب تاریخی امسال بیش از 700 هزار دستگاه در جهان فروش داشته است.


تویوتا اف‌جی60/ لندکروزر

 ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1980

موتور: 4.2 لیتری 6 سیلندر

قدرت :125 اسب بخار

قیمت فعلی: 5 -15 هزار دلار

تنها خودروی آفرودر این لیست که به شکلی گسترده مورد انتخاب عشاق طبیعت‌گرد اتومبیل است و می‌تواند با کمترین دردسر مسافرانش را به صحرا، جنگل یا کوهستان ببرد. اف‌جی60 برخلاف جدش اف‌جی40 خودروی خشک و خشنی هم نیست و به راحتی می‌تواند مورد استفاده روزمره قرار گیرد. در واقع این لندکروزر جادار ضمن داشتن جان‌سختی مدل اف‌جی40، اتومبیلی خانوادگی است که با دوام هم هست و خرج زیادی روی دست مالکش نمی‌گذارد.


فورد موستانگ نسل اول

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1965

موتور :1.5 لیتری 4سیلندر

قدرت :110 اسب بخار

قیمت فعلی :10- 20 هزار دلار

یک اسب آمریکایی (پونی کار) اصیل که هنوز هم دیدنش در خیابان‌ها هیجان‌انگیز و پرهیاهو است. فرقی نمی‌کند موستانگ نسل اول را کجای جهان ببینید، این کوپه عضلانی همه جوره جذاب است و برای همه مردم دنیا قابل احترام و خوشبختانه سیستم‌های به کاررفته در آن هم تا امروز کار می‌کنند و با قیمت ارزانی قابل خریداری هستند. بدنه سبک، موتور قوی و ساختار دقیق فنی باعث شده تا موستانگ در برابر رقبایش هیچ کمبودی نداشته باشد و در عین حال دردسری هم برای مالکش هنگام استفاده مداوم ایجاد نکند.


مزدا میاتا

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1989

موتور :1600 سی‌سی 4سیلندر

قدرت :115 اسب بخار

قیمت فعلی: 6 – 12 هزار دلار

حتی حالا که تا این حد مشهور شده و مدل 2017 آن به لیست خودروهای سال می‌رسد، ساختارش چندان تغییری نداشته است. میاتا در تعریف عمومی رودستری (کوپه روباز) است که رانندگی با آن سرگرم‌کننده، ساده و سریع است. اینها چیزهایی است که امروزه به عنوان گوهر نایاب در کمتر خودرویی یافت می‌شوند و میاتا خوشبختانه همه را با هم دارد. در عین حال میاتا مثل هر اتومبیل ژاپنی دیگری، خودرویی با هزینه نگهداری کم، مصرف پایین سوخت و هندلینگ مثال زدنی است.


آلفا رومئو 105 / 115

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1970

موتور :1800سی‌سی 4 سیلندر توربو

قدرت :122اسب بخار

قیمت فعلی: 15 – 35 هزار دلار

همه می‌دانند وقتی سراغ خرید 1750 ولوچه، این خودروی ایتالیایی جذاب می‌روند هزینه‌شان را هدر نمی‌دهند. این خودروی فانتزی کوپه 4 سیلندر که تجربه تومان یک خودروی اسپورت و یک اتومبیل شهری را با هم به راننده ارائه می‌کند از جمله اتومبیل‌های ساخت آلفا است که در دهه 50 در ایران طرفداران خاص خود را داشت و به لطف وزن کم، ابعاد کوچک و مهندسی فنی قوی قادر بود برای خودروهایی به مراتب گران‌تر از خود دردسر درست کند.


داتسون 240 زد

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1971

موتور :2400سی‌سی 6 سیلندر

قدرت :151 اسب بخار

قیمت فعلی: 8- 20 هزار دلار

یک ژاپنی متفاوت و قلدر با ظاهری مخوف که سنت‌های ساخت خودرو در کشور آفتاب تابان را زیر پا گذاشت تا به فرمولی تازه دست یابد. 240 زد که تحت دو برند نیسان و داتسون تولید می‌شد با وجود دیفرانسیل عقب بودن، موتوری قدرتمند داشت که در عین استهلاک و مصرف سوخت پایین 240 زد را به یک جی تی واقعی تبدیل می‌کرد. طراحی کوپه جاودانه داتسون هم مثال زدنی است و یک جفت چراغ جگوارمانند در جلو با دماغه‌ای کم‌ارتفاع و اتاقی جادار همه و همه از قدرت بالای داتسون در خلق یک کوپه خبر می‌دهند.


هوندا سی‌آر-ایکس

ده ارابه بی‌مرگ

سال ساخت :1984

موتور :1500سی‌سی 4 سیلندر

قدرت :105 اسب بخار

قیمت فعلی: 4-10 هزار دلار

با اینکه خیلی‌ها عقیده دارند محصولات ژاپنی جز دستگاه‌هایی مطیع و بی‌روح چیز دیگری نیستند اما این ساخته هوندا کل این حرف‌ها و نطق‌شان را نقش بر آب می‌کند چرا که طراحی بدنه حیرت‌انگیز و پیشرو است، راحتی اتاق مثال‌زدنی است، تجهیزات خودرو مناسب بوده و در بعد فنی هم سی‌آر-ایکس در شمار بهترین‌هاست. همه اینها اگر برای یک خودرو روح به حساب نمی‌آیند پس لابد صنعت خودرو تا حالا یک قبرستان بزرگ بوده! خوشبختانه شما هر روز می‌توانید با این اتومبیل ژاپنی هر میزان که دلخواه‌تان است رانندگی کنید و از سفر لذت ببرید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.