امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

خیرمقدم بیشه نجف آباد به چنارهای تازه وارد

خیرمقدم بیشه نجف آباد به چنارهای تازه وارد
شهردار نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فاز عملیاتی بهسازی و زیباسازی محور تفریحی بوستان زندگی یا همان بیشه بیان داشت: به منظور هر چه زیباتر کردن مسیر این طرح گردشگری، واکاری چنارهایی که به دلیل خشکسالی یا آفت زدگی در این محدوده خشک شده اند، شروع شده است.


مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت : در اجرای این طرح نهایت تلاش خود را برای حفظ ویژگی های طبیعی مسیر خواهیم کرد و در همین راستا، درختان جدید کاشته شده نیز از گونه چنار انتخاب گردیده تا کمترین تغییر در ظاهر طبیعی مسیر ایجاد شود.


کاشت نزدیک به ۱۴۵هزار کوزه گل نسترن سفید در سطح مناطق پنج گانه دیگر مطلبی بود که منتظری با بیان آن اذعان داشت: بلوارهای الغدیر، طالقانی، دفاع مقدس و سردار صالحی از جمله مسیرهایی هستند که از این گل برای زیباسازی فضای سبز آن ها استفاده شده است.
کاشت توت زینتی در هفته درختکاری
مسعود منتظری در خصوص ویژه برنامه های شهرداری برای هفته درختکاری گفت: از پنجم تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری از تمامی متقاضیان کاشت درخت در سطح مناطق پنج گانه ثبت نام شده و پس از تکمیل برنامه ریزی های لازم، کاشت گونه توت زینتی از پانزدهم روز آخرین ماه سال به مدت دو الی سه روز عملیاتی خواهد شد.


منتظری دلیل انتخاب این گونه را مقاومت آن به خشکسالی و آفات در کنار سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه دانست و اضافه کرد: کسانی که متقاضی کاشت درخت هستند، بایستی گود برداری لازم را در مقابل منزل یا مغازه خود انجام داده و پس از تماس تلفنی با شهرداری منطقه خود، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
همزمان با اجرای عملیات آسفالت ریزی در تقاطع شهیدان حجتی به عنوان یکی از آخرین مراحل اجرایی این طرح، کاشت چمن و درخت در فضای سبز پیش بینی شده این طرح نیز در جریان است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.