امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

اجرای متفاوت ترین آسفالت در نجف آباد

اجرای متفاوت ترین آسفالت در نجف آباد
شهردار نجف آباد گفت: برای اولین بار در نجف آباد و طی سه یا چهارمین مورد در سطح استان اصفهان، در بخش هایی از تقاطع غیر هم سطح شهیدان حجتی از آسفالت موسوم به SMA یا الیافی استفاده شده که این پوشش مقاومت بسیار زیادی در برابر تردد خودروهای سنگین دارد.


مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری از اجرای دولایه آسفالت «دیدر025» به عنوان پیش نیاز انجام این آسفالت ویژه نام برد و گفت: آسفالت الیافی به دلیل داشتن درصد بالاتر قیر و ترکیبات مخصوص، طی فصول گرم سال در برابر موج برداشتن ناشی از تردد خودروهای سنگین مقاومت کرده و متوسط عمر بالاتری دارد.
منتظری هزینه اجرایی این نوع آسفالت خاص را حدود یکی و نیم برابر آسفالت های معمولی دانست و بیان داشت: با توجه به تردد خودروهای سنگین در مسیر کمربندی شهر و قرار گرفتن تقاطع در مسیر ذوب آهن و فولاد مبارکه، تمامی بخش های میدان اصلی تقاطع و راستگرد آن از سمت دادگستری به طرف فولادشهر را با استفاده از این آسفالت به ضخامت چهار سانتیمتر بر روی دو لایه دیگر آسفالت پوشش داده شده است.

شرایط خاص اجرای آسفالت الیافی
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود شرایط ویژه اجرای این آسفالت را یادآور شد و اظهار داشت: بر خلاف آسفالت های معمولی که در بیشتر موارد بعد از چند ساعت امکان تردد خودروها از مسیر بهسازی شده فراهم می شود، در این نوع آسفالت حداقل تا 24ساعت امکان هیچ ترددی وجود ندارد و همین موضوع فرآیند اجرا را در این نقطه پرتردد با مشکلات خاصی مواجه کرد.


شهردار از درجه حرارت مشخص آسفالت و استفاده از غلطک های فولادی به عنوان دیگر الزمات اجرای این آسفالت ویژه نام برد و خاطر نشان کرد: از حدود 48ساعت پیش تردد خودروهای عبوری در بخش زیر گذر تقاطع شروع شده و از دیروز عصر نیز ترافیک به بخش بالایی تقاطع راه پیدا کرده ولی با توجه به تکمیل آخرین مراحل خط کشی های ترافیکی، عبور و مرور فعلا با برخی محدودیت ها همراه شده است.
در حال حاضر تابلوهای راهنمایی مسیر و نمونه های ترافیکی در اندازه معمولی و دروازه ای پروژه تکمیل شده و عملیات نصب نرده ها نیز به زودی پایان خواهد یافت.
منتظری در پایان اظهار داشت:کار انتقال و نصب تعدادی دیواره پیش ساخته از یکی از شرکت های معتبر استان به محل تقاطع نیز در حال انجام است که در صورت عدم بروز مشکل خاصی، این روند نیز تکمیل خواهد شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.