امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بهره برداری بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی

بهره برداری بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی
طی نهمین گام از افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری نجف آباد که از چهار سال پیش و همزمان با شروع فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم کلید خورده، با حضور استاندار اصفهان، برخی مدیران ارشد استان و وزارت راه به همراه مسئولان شهرستان و مردم نزدیک به پنجاه میلیارد تومان پروژه تکمیل شده رسماًمورد بهره برداری قرار گرفتند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری  مهندس مسعود منتظری در آیین بهره برداری از این طرح ها که عصر روز جمعه ۲۶ اسفند ماه به میزبانی ساختمان حمل و نقل عمومی و اداری شهرداری برگزار شد، در سخنانی خود را نماینده مدیریت شهری و دیگر مسئولان شهرستان خواند و بیان داشت: همدلی و هماهنگی تمامی مسئولان در کنار حمایت های مردم را بایستی مهمترین عوامل به ثمر نشستن تلاش های صورت گرفته در مسیر عمران و آبادانی شهر دانست به طوری که بدون این عوامل امکان تحقق چنین موضوعی میسر نمی شد.


منتظری با تبریک بیست و پنج اسفند روز شهردار و گرامیداشت تمامی شهدا به ویژه مهدی باکری اضافه کرد: بخشی از اعتبار ساختمان حمل و نقل عمومی که در پنج طبقه با مجموع زیربنای ۵هزار مترمربع ساخته شده توسط دفتر مقام معظم رهبری تامین شده و بقیه را شهرداری پرداخت کرده است. از این میزان نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان مربوط به عملیات اجرایی ساختمان بوده و بقیه در قالب هزینه های آزادسازی پرداخت شده است.


وی ادامه داد: میدان شهیدان حجتی با توجه به قرار گرفتن در مسیر کمربندی نجف آباد و مسیر مواصلاتی غرب استان به مرکز آن از پرترددترین و در عین حال خطرساز ترین نقاط استان محسوب می شد به طوری که در یک مورد دو تن از افسران نیروی انتظامی در حین خدمت در این نقطه جان خود را از دست دادند. اجرای طرح تقاطع غیر همسطح از شورای اسلامی دوره چهارم با هدف اصلاح این مشکلات و علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت های مالی شروع شد.
در کنار تقاطع غیر همسطح که در مجموع ۲۴ میلیارد تومان در دو بخش عمرانی و آزادسازی هزینه داشته، طی نهمین گام عمرانی شهرداری از ۳ میلیارد تومان اقدامات صورت گرفته در موضوعاتی مانند پیاده روسازی، جدول گذاری و کانیو گذاری در کنار هشت میلیارد تومان پروژه های زیرسازی و آسفالت معابر نیز رونمایی گردید.

سختی های خاص اجرای تقاطع شهیدان حجتی
منتظری با تقدیر از سازمان همیاری شهرداری های استان به عنوان پیمانکار تقاطع در کنار مجموعه لشکر ۸ نجف اشرف بابت همکاری در روند خاکبرداری طرح اظهار داشت: در مطالعات و طراحی های اولیه فکر نمی کردیم پروژه با حجم زیادی از مشکلات در زمینه جابه جایی تاسیسات مواجه شود. خط فیبر نوری غرب کشور، خطوط آب و فاضلاب، گاز و مسیر انتقال آب کشاورزی از جمله این موارد بودند که با تعامل سازنده شرکت های خدمات رسان و دیگر مسئولان شهرستان جابه جا یا به صورت خطی جدید اجرا شدند.


صرف زمان و هزینه قابل توجه در موضوع جابه جایی زیرساخت ها و آزادسازی حریم طرح دیگر موضوعی بود که منتظری با اشاره به آن خاطر نشان کرد: این طرح بزرگ را به تمامی مردم شهرستان و استان تقدیم می کنیم و امیدواریم دعای خیر آن ها همواره بدرقه راه خدمت گذاران باشد. در چند سال آینده پروژه های کوچک و بزرگ دیگری نیز در سطح مناطق پنج گانه تعریف و وارد فاز عملیاتی شده که امیدواریم با ادامه روند همدلی شکل گرفته شاهد بهره برداری از آن ها و شکوفایی همه جانبه شهر باشیم.


شهردار بخش دیگری از سخنان خود را تقدیر ویژه از حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی اختصاص داد و گفت: در کنار کمک های قابل توجهی که در سطح استان به این طرح اختصاص پیدا کرد، باید اذعان کنیم که بدون مساعدت و حمایت شخص آقای حسن نیا امکان تکمیل طرح وجود نداشت. در نشستی که اخیرا با ایشان داشته ایم، اعتبار خوبی برای تکرار تجربه موفق تقاطع شهیدان حجتی در میدان شهدای دانشجو تخصیص داده شده که امیدواریم در ماه های ابتدایی سال آینده امکان شروع این پروژه مهم را هم پیدا کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از جمله دعوت شدگان به این جلسه بود که به دلیل بروز مشکل جسمانی برای همسرش امکان حضور در نجف آباد را پیدا نکرد.

ویژگی های فنی تقاطع شهیدان حجتی
در این تقاطع که ساخت آن نزدیک به دو سال طول کشید، بیش از ۱۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۱۰ هزار و هفتصد متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۵۶ هزار متر مربع نیز آ‌سفالت انجام شده است.


در این طرح که نزدیک به ۱۳۷۰ متر طول دارد، ۳۵۲ مورد شمع کوبی در کنار هزار تن آرماتور بندی، ۱۹ هزار متر مکعب اجرای اساس و زیر اساس، ۲۳ هزار متر مربع فضای سبز و ۲۲۰۰ متر مربع نیز تابلیه اجرا شده است.
در بخش هایی از برنامه نیز پخش بخشی از یکی از قسمت های مجموعه مستند های روایت فتح شهید آوینی که به پنج شهید خانواده حجتی اختصاص داده شده بود در کنار کلیپی از مراحل ساخت تقاطع و ساختمان پنج طبقه حمل و نقل به همراه نمایش تصاویری زنده از تردد خودروهای سبک و سنگین در محل تقاطع در دستور کار قرار گرفت.

افتخار استاندار به حضور در برنامه
سخنران بعدی مراسم محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان بود که در کمتر از پنج ماه حضورش در استان، برای دومین بار جهت افتتاح پروژه های عمرانی راهی این شهر شده بود. مهرعلیزاده در سخنانی با اشاره به مفاخر متعدد نجف آباد در عرصه های جهاد و شهادت، دیانت و علم اضافه کرد: برای حضور در مراسم افتتاحیه چنین طرح های مهمی آن هم در شهری مانند نجف آباد به خود افتخار می کنم.


وی به تجربیات چهل سال مدیریتش در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: مهمتر از بودجه، قدرت مدیریت و توانمندی های فنی و اجرایی که چنین پروژه های مهم و زیرساختی را به ثمر رسانده، باید به روح وحدت و همدلی شکل گرفته در سطح مدیران شهرستان اشاره کرد که به نظر بنده مهمترین عامل موفقیت و نیاز امروز جامعه ما است. این عامل مهم که ایده آل رهبری، نظام و دلسوزان کشور است را بایستی حفظ و تقویت کرد.


ارشد ترین نماینده دولت در استان اصفهان با اشاره به تدارک وسیع و همه جانبه دشمنان ایران و اسلامی برای ناامید کردن مردم از نظام اسلامی ادامه داد: از مهمترین راه های غلبه بر این گونه تلاش ها، همین کاری است که با همت شهرداری، شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان نجف آباد در قالب این دو طرح مهم و تاثیر گذار تبلور یافته است.

هیچ کاری، نشد ندارد
استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود از ایجاد ۳هزار نفر روز اشتغال در این دو طرح در کنار رفع بخشی قابل توجهی از مشکلات ترافیکی این نقطه پر تردد و تجمیع بخش های مختلف شهرداری در ساختمان حمل و نقل با هدف افزایش بازدهی به عنوان دیگر امتیازات طرح های گنجانده شده در نهمین گام از طرح های عمرانی شهرداری یاد کرد و اذعان داشت: در کنار میدان میوه و تره بار که مورد بهره برداری قرار گرفته و پروژه کشتارگاه صنعتی این شهر که وارد فاز تجهیز شده، توصیه می کنم روند اجرای خط ریل باس نجف آباد به اصفهان را هم با همان سرعت دنبال کنید.


محسن مهرعلیزاده از همت و پیگیری صورت گرفته برای اخذ اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری تقدیر کرد و بیان داشت: برای چندمین بار تاکید می کنم که هیچ کاری نشد ندارد. بنده و دیگر زیرمجموعه های دست اندرکار استان تمامی تلاش خود و ظرفیت های موجود را برای عملیاتی شدن طرح ریل باس به میدان خواهیم آورد. این پروژه ها را باید نمونه عینی از اعتماد و استفاده از ظرفیت های داخلی، بخش خصوصی و مردم دانست که امیدوارم با تکرار آن در سال های آینده شاهد شکوفایی هر چه بیشتر نجف آباد و دیگر نقاط استان باشیم.


توصیه برای محور قرار گرفتن ایجاد نشاط اجتماعی در جریان اجرای طرح های عمرانی مختلف آخرین مطلبی بود که استاندار با بیان آن گفت: حجم بالای آزادسازی ها و جابه جایی تاسیسات اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی را با سختی های بسیار زیادی مواجه کرده بود ولی شهرداری نجف آباد به خوبی از عهده آن برآمد.

تبریک برای چنین شهرداری
داریوش امانی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی آخرین سخنران برنامه بود که با اشاره به پتانسیل های بسیار زیاد استان و شهرستان در عرصه حمل و نقل و جاده های مواصلاتی گفت: مسعود منتظری را مدیری جوان، پر انرژی و بسیار پیگیر می دانم که برای به ثمر رسیدن تقاطع شهیدان حجتی تلاش بسیار زیاد و قابل تحسینی انجام داد. به مردم نجف آباد برای داشتن چنین شهرداری تبریک می گویم.


اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تخصیص اعتبار غیر همسطح کردن میدان شهدای دانشجو دیگر مطلبی بود که امانی با بیان آن اظهار داشت: اقدامات خوبی در چند سال اخیر با پیگیری مسئولان شهرستان در زمینه بهسازی مسیرهای مواصلاتی انجام گرفته که اجرای سومین باند از جاده نجف آباد به تیران به میزان ۱۰کیلومتر از جمله آن ها محسوب می شود.


در بخش پایانی مراسم نیز با اهدای لوح هایی از نفری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان، منتظری شهردار نجف آباد، امانی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران ساختمان حمل و نقل شهرداری تجلیل شد که در این میان گیوه های دست دوز اهدایی به استاندار بیش از بقیه مورد توجه عکاسان خبری قرار گرفت.
رونمایی از ویژه برنامه های نوروزی شهرداری با عنوان «جشنواره بهارانه» آخرین بخش برنامه بود که بعد از آن نیز مسئولان حاضر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، سوار بر تعدادی از خودروهای کلاسیک بصورت رسمی تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی را ضمن بازدید افتتاح نمودند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.