امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

افتتاح اولین فاز کشتارگاه نجف آباد در اوایل۹۸

افتتاح اولین فاز کشتارگاه نجف آباد در اوایل۹۸
شهردار نجف آباد گفت: عملیات اجرایی اولین فاز کشتارگاه صنعتی نجف آباد با صرف اعتبار بالغ برهشت میلیارد تومان به پایان رسیده و در حال حاضر وارد مرحله برگزاری مناقصه دومین فاز آن به ارزش ۱۲ میلیارد تومان شده ایم و پیش بینی می شود اولین فاز این پروژه در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.


مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به تکمیل سفت کاری و نازک کاری تعدادی از ساختمان های پیش بینی شده در این مجموعه اظهار داشت: بخش زیادی از بودجه صرف شده در اولین فاز کشتارگاه، طی رایزنی های گسترده صورت گرفته از طریق دفتر مقام معظم رهبری تامین شده و در دومین فاز نیز قرار است با صرف بودجه ۱۲میلیارد تومانی علاوه بر ساخت تصفیه خانه و بخش های دیگری از این مجموعه، تجهیزات مورد نیاز آن هم خریداری و نصب گردد.


منتظری سالن اصلی کشتارگاه را دارای مساحتی بیش از ۲۶۵۰ متر مربع در دو طبقه ،آغل با مجموع زیربنای سه هزار و پنجاه متر مربع، سالن پیش سرد با مساحت تقریبی دو هزار متر مربع، بخش فرآوری ضایعات در هفتصد و شصت متر مربع و قسمت اداری با مساحت ۵۳۰متر مربع از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای کشتارگاه صنعتی نجف آباد محسوب می شوند.
طی عملیات عمرانی اولین فاز این پروژه از ۴۷۰ تن فولاد برای ساخت سازه فلزی آن در خارج از شهرستان استفاده شده و نزدیک به ۲۵۰۰ متر مکعب نیز بتن ریزی انجام گرفته است.


توازن شهر با اجرای پروژه در پنج منطقه
شهردار همچنین از توسعه متوازن شهر و توجه عادلانه به مناطق پنج گانه به عنوان یکی از سیاست های مهم مجموعه تحت مدیریتش طی سال های اخیر نام برد و گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز در منطقه پنج، در حال حاضر یک پارک در این مجموعه با عنوان پارک بهاران احداث شده و همزمان طی رایزنی های صورت گرفته با بنیاد مسکن و آموزش و پرورش در تلاش برای تامین زمین مناسب و احداث فضای ورزشی هستیم.


مسعود منتظری از احداث و بهسازی بلوار بسیج، خیابان موسوم به چهارشنبه بازار و تقاطع شریعتی و خاقانی به عنوان آخرین اقدامات صورت گرفته در پنجمین منطقه شهر نام برد و گفت: در چهارمین منطقه نیز پیمانکار مجری پروژه سالن همایش ها با ظرفیت هفتصد نفر تعیین شده و فاز عملیات اجرایی آن کلید خورده است.


وی ادامه داد: اولین فاز احداث میدان نجف اشرف که ساماندهی ورودی شهرک صنعتی پلیس راه، منطقه چهار و اتحادیه کامیون داران را در کنار بلوار اصلی این مسیر حدفاصل پل روگذر تیران تا بعد از میدان گل ها را در برخواهد گرفت، به پایان رسیده و تنها منتظر جابه جایی بخش هایی از تاسیسات برق موجود در حریم طرح هستیم.

 
دومین فاز این پروژه نیز که شامل احداث المان، تکمیل بخش های مختلف میدان و ساماندهی ادامه مسیر به سمت میدان گل ها است، وارد فاز برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار شده است.

 افتتاح اولین فازیک بوستان زندگی  در سال جاری
منتظری استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای زیرساخت های مورد نیاز شهر را دیگر سیاست شاخص شهرداری طی سال های اخیر برشمرد و گفت: در محور تفریحی بوستان زندگی که در آن امکاناتی مانند مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی در کنار زیرساخت های اقامتی، تفریحی و ورزشی در نظر گرفته شده، کار در دو جبهه به صورت همزمان در حال انجام است که بخش خصوصی، از تقاطع بلوار شهیدان حجتی به سمت بیشه را عهده دار شده است.


مسعود منتظری مجموع طول پروژه را بیش از شش و نیم کیلومتر عنوان داشت و با اعلام فعال شدن سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری از سمت بیشه اضافه کرد: در اجرای طرح نهایت تلاش ممکن به کار گرفته خواهد شد تا فضای سبز و محیط طبیعی محور بوستان زندگی حفظ گردد به طوری که حتی در مواردی واکاری درختان خشک شده مسیر نیز در دستور کار قرار گرفته است.
در حال حاضر شهرداری با پیش بینی تمهیدات ویژه ای مسیر بوستان زندگی را به صورت یک تا دو مرتبه در هفته آبیاری می کند که این امر می تواند بخشی از خسارات وارد‌ آمده به فضای سبز این محدوده در سال های اخیر را جبران نماید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.