امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

ادامه احیاء بوستان زندگی از دو منطقه + انیمیشن

ادامه احیاء بوستان زندگی از دو منطقه
شهردار نجف آباد گفت: احیاء محور تفریحی بوستان زندگی به عنوان یک کمربند سبز و جاذبه ای گردشگری، از چند ماه پیش و به صورت همزمان در دو منطقه از این مسیر شش کیلومتری با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده است.


مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری اولین فاز این پروژه شاخص را از تقاطع خیابان امام خمینی تا شهدا به طول هشتصد متر دانست و ادامه داد: عرض مصوب این بخش نزدیک به چهل متر است ولی تا تکمیل مراحل مختلف آزادسازی مسیر، کار در عرض بیست الی سی متر به صورت دو باند رفت و برگشت در حال انجام است.
منتظری در خصوص علت واگذاری این طرح به سازمان عمران و بازآفرینی هم گفت: این مجموعه که تا پیش از این به عنوان سازمان نوسازی شهرداری فعالیت می کرد، پروژه هایی مانند بهسازی خانه های تاریخی مهرپرور و نوریان، تعریض خیابان شریعتی حدفاصل ۱۵خرداد تا سعدی، احداث دو بوستان در منطقه پنج به همراه تعریض خیابان آیت مرکزی را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام داده است و در خصوص بوستان زندگی نیز به همین دلیل امکان اعتماد به عملکرد مناسب سازمان وجود دارد.
اجرای دومین فاز بوستان در بهارستان
شهردار نجف آباد همچنین با اشاره به سرعت قابل قبول اجرای همزمان دومین فاز از محور تفریحی بوستان زندگی از نزدیکی بیمارستان در دست احداث مقابل دادگستری تا بلوار شهیدان حجتی اظهار داشت: در این محور هزار و چهارصد متری، در هر هفتاد متر طول یک فضای پارک خودرو پیش بینی شده و در انتهای معابری که وارد این محور می شوند نیز با در نظر گرفتن پارکینگ، شرایط مناسبی برای استفاده شهروندان و گردشگران فراهم می گردد.


 مسعود منتظری اضافه کرد: علاوه بر مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی در این فاز که مشابه آن در سرتاسر مسیر بوستان زندگی پیش بینی شده، در این قسمت همچنین دو مسیر رفت و برگشتی با عرض سه و نیم متر ویژه تردد خودروها نیز اجرا خواهد شد که با توجه به اجرای ترکیبی از آسفالت و سنگ های موسوم به کیوبیک در سطح مسیر، تردد با پایین ترین سرعت ممکن همانند بلوار میرداماد انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود فضای سبز در محدوده بهارستان، بهره برداری از این فاز محور تفریحی بوستان زندگی در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته و کار با سرعت مناسبی در حال انجام است.


احیاء بوستان زندگی با کمترین تغییرات
منتظری به راهبرد شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف آباد در خصوص احیاء این محور تفریحی با اعمال کمترین تغییرات در ویژگی های طبیعی آن اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا و حتی الامکان از ورود دستگاه های مهندسی سنگین به پروژه جلوگیری می شود و بیشتر کارهای مورد نیاز علی رغم تحمیل هزینه و زمان بیشتر، به صورت دستی انجام می گردد.

 شهردار نجف آباد اذعان داشت: بر خلاف بخش هایی از مسیر که اجرای پوشش بتنی در مسیرهای انتقال آب زمینه ساز خشکی درختان شده، چنین کاری در دستور کار عملیات عمرانی این پروژه قرار نگرفته و همزمان نیز اقداماتی مانند واکاری درختان خشک شده و اجرای هرس پس از سال ها انجام شده است.


مسعود منتظری ادامه داد: با همکاری خوب کشاورزان و شرکت ۱۷جوی قنوات، آبیاری درختان کهنسال واقع در این مسیر با استفاده از تانکر در بازه های زمانی مورد نیاز انجام شده و در پاره ای موارد نیز از ظرفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب بدین کار اختصاص داده شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.