امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

الگو شدن قطار حومه ای نجف آباد

الگو شدن قطار حومه ای نجف آباد
شهردار نجف آباد گفت: مشارکت فعال بخش خصوصی در مراحل مختلف مطالعات قطار حومه ای نجف آباد و عزم جدی شهرداری های مبدا و مقصد در کنار شهرهای واقع در مسیر، سیر انجام طرح را به گونه ای پیش برده که بسیاری از شهرهای اطراف اصفهان در صدد الگو گیری از این تجربه هستند.


مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به نشست اخیرش با دکترنوروزی شهردار اصفهان بیان داشت: به اذعان این مدیر ارشد استانی، قطار حومه ای نجف آباد در مقایسه با دیگر پروژه های مشابه استان از همه جلوتر است و ورود هر چه سریعتر آن به فاز عملیاتی، می تواند به الگویی مناسب در این عرصه تبدیل شود.
منتظری اضافه کرد: در فازهای مختلف مطالعاتی طرح تلاش کرده ایم که ضمن استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود، نیازهای مختلف شهرهای در مسیر و حتی اصفهان را هم مد نظر داشته باشیم و کار با نگاهی استانی به پیش رفته است.


پیش بینی سرعت خوب برای اجرای پروژه
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسیر ۲۹کیلومتری این طرح از دپوی دانشگاه آزاد تا نقطه اتصال به شبکه متروی اصفهان بیان داشت: انتخاب مسیر و شکل اجرای کار به صورتی انجام گرفته که هزینه های مربوط به آزادسازی و اجرای پروژه به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند. هجده کیلومتر از مسیر روی زمین اجرا شده و به ترتیب ۸ و ۳کیلومتر دیگر نیز در قالب عبور از روی سازه های مرتفع و زیرزمینی احداث می گردد.


شهردار نجف آباد اجرای هر کیلومتر مترو در اصفهان را نیازمند اعتبار 250 میلیارد تومانی دانست و گفت: در مقایسه با احداث تونل و ایستگاه های زیرزمینی، انجام کار بر روی سطح زمین با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام می گیرد و در مورد نجف آباد با توجه به تکمیل آزادسازی های مورد نیاز، سرعت مناسبی برای پیشرفت عملیاتی پروژه پیش بینی شده است.
دانشگاه آزاد، میدان آزادگان، میدان میوه و تره بارسابق ، گلدشت، کهریزسنگ و کوشک از جمله ایستگاه های در نظر گرفته شده برای قطار حومه ای نجف آباد به اصفهان هستند.

آینده نگری ۳دهه ای در قطار حومه ای نجف آباد
مسعود منتظری در ادامه اظهار داشت: انجام دو سال مطالعات در خصوص جزئیات مختلف طرح و نحوه اجرای آن بر اساس شاخصه های جمعیتی و نیازهای سال ۱۴۳۰ انجام گرفته به طوری که زیرساخت ایجاد شده بتواند جوابگوی نیازهای جمعیت نجف آباد و شهرهای واقع در مسیر در سه دهه آینده باشد.


احداث مسیر ۲۹کیلومتری این پروژه ، تامین ناوگان اولین سال فعالیت آن، مجموع بودجه طرح و درصد عمرانی و تامین تجهیزات خط هزینه موارد مورد اشاره شهردار بود.
وی اذعان داشت:تقریبا تمامی حریم مورد نیاز پروژه آزادسازی شده و طی توافق صورت گرفته با دانشگاه آزاد نیز نزدیک به هجده کیلومتر مربع از زمین های این مجموعه به احداث دپوی مقصد اختصاص داده شده است.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام کارهایی مانند تکمیل آزادسازی ها، احداث ایستگاه ها و زیرسازی مسیر با شهرداری های مبدا، مقصد و طول مسیر و همکاری بخش خصوصی خواهد بود و راه آهن نیز احداث خط ریلی، تامین واگن ها و بهره برداری مسیر را عهده دار خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.