امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مهدی فاضل معاون امور زیربنائی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

استقبال از مهر با اصلاحات ترافیکی تابستان

استقبال از مهر با اصلاحات ترافیکی تابستان
معاون امور زیر بنائی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد گفت: در ماه های اخیر کار احداث هشت مورد اصلاحات هندسی یا دوربرگردان در سطح مناطق پنج گانه به پایان رسیده و تا قبل از شروع فصل مدارس نیز در شش نقطه دیگر هم شاهد تکمیل طرح های مشابه خواهیم بود.


مهدی فاضل در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری از برنامه ریزی صورت گرفته برای روانی ترافیک و بازشدن گره نقاط کور ترافیکی خبر داد و افزود: از جمله این پروژه ها که به توسط پیمانکار بخش خصوصی یا واحد امانی این معاونت اجرا شده می توان به تقاطع خیابان های ۱۷شهریور و آیت در کنار تقاطع رجایی جنوبی و بهارستان در منطقه دو به همراه خیابان های مفتح و هفت لتی در منطقه پنج اشاره کرد.
مهندس فاضل از دوربرگردان بلوار امام علی منطقه سه و بلوار ولیعصر در نزدیکی چهار راه امیر المومنین در منطقه یک به عنوان دیگر تجربه های عملیاتی شده در حوزه اصلاحات هندسی یاد کرد

و ادامه داد: در منطقه چهار شهر نیز در بلوارهای شورا و امام رضا شاهد اقدامات مشابهی بوده ایم و در برخی نقاط دیگر نیز منتظر تکمیل آزادسازی های مورد نیاز هستیم.
در آستانه بازگشایی مدارس، شهرداری همچون روال سال های قبل اقداماتی مانند سرویس کامل و ساماندهی چراغ های راهنمایی و رانندگی، تابلوهای ترافیکی و خط کشی معابر در سطح شهر به ویژه نقاط نزدیک به مدارس را در دستور کار خود قرار داده است.


 تداوم ساماندهی ورودی غرب
معاون امور زیر بنائی و حمل و نقل شهری شهرداری بخش دیگری از سخنان خود را به آغاز دومین فاز از احداث میدان نجف اشرف در ورودی غرب شهر اختصاص داد و خاطر نشان کرد: به دنبال اتمام اولین فاز این طرح و برگزاری مناقصه مرحله دوم، طی روزهای اخیر پیمانکار عملیات تکمیلی احداث میدان را شروع کرده و همزمان در حال تکمیل مطالعات مورد نیاز برای طراحی المان این میدان هستیم تا زمینه برگزاری مناقصه و تامین اعتبار مورد نیاز آن فراهم شود.
مهدی فاضل اظهار داشت: از دیگر پروژه های جدید شهرداری می توان به آغاز ساماندهی خیابان خرم شرقی در انتهای منتظری شمالی اشاره کرد که طی آن همانند اقدامات صورت گرفته در خرم غربی، شاهد کارهایی مانند آسفالت مسیر های خاکی، نکوسازی کانال دفع آب های سطحی به صورت لاشه چینی بدنه و اجرای پیاده رو و فضای سبز خواهیم بود.


فاضل محدوده اجرای این طرح را از میدان ۹دی تا مدارس شاهد به طول نزدیک به یک کیلومتر دانست و اظهار داشت: طی این پروژه که اجرای آن از اصلی ترین درخواست های شهروندان ساکن در این محدوده به شمار می آید، بستر کانال موجود که بزرگترین مسیر دفع آب های سطحی شمال شهر محسوب می شود، به همان صورت خاکی باقی خواهد ماند تا کارکرد اصلی آن حفظ شود.
ادامه کار در محور تفریحی بوستان زندگی
معاون شهردار نجف آباد بخش پایانی سخنان خود را به ادامه فعالیت های عمرانی در پروژه بوستان زندگی اختصاص داد و بیان داشت: این طرح در دو فاز جداگانه در حال انجام است و طی آن علاوه بر برخی المان های خاطره انگیز همچون کوشک، برکه و برج کبوتری شاهد اجرای زیرساخت های متعددی همچون ۲ باند سه متری ویژه تردد خودروها، کانال دفع آب های سطحی، مسیر های مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری، ایستگاه های ورزشی، فضای سبز، محل بازی کودکان و سرویس بهداشتی خواهیم بود.


 مهدی فاضل از طراحی عرض کم مسیر تردد خودروها در راستای حفظ کارکرد گردشگری مسیر خبر داد و با اشاره به هدف اصلی پروژه در خصوص احیاء یکی از جاذبه های طبیعی و قدیمی شهر با اعمال کمترین تغییرات در وضعیت موجود آن اضافه کرد: در مسیرهای تردد خودرویی پروژه، بخش هایی با استفاده از قطعات سنگ کیوبیک مشابه با بلوار میرداماد اجرا خواهد شد و در قسمت هایی نیز شاهد پوشش آسفالت خواهیم بود. در هر هفتاد متر نیز فضاهایی به عنوان پارکینگ پیش بینی شده است.
فاز یک این طرح از تقاطع خیابان امام خمینی و محدوده کارخانه ریسندگی و بافندگی سابق به سمت بلوار شهدا توسط پیمانکار بخش خصوصی شروع شده و مجموعه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری نیز دومین فاز آن از انتهای خیابان رجایی جنوبی و نزدیکی بیمارستان در دست احداث کمربندی جنوبی شهر را به سمت بلوار شهیدان حجتی کلید زده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.