امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

هشتاد و سومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)، هشتادو سومین (83) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 2/7/97 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس ابوترابی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و میهمانان ارجمند و نظر به حضور ایشان در دوران تحصیل در هند دقائقی درخصوص نهضت عاشورا و اهداف قیام کربلا و جایگاه عاشورا در فرهنگ عامه مردم در هندوستان توضیحات جالب و قابل تأملی را ارائه نمودند از جمله اینکه روز عاشورا در سراسر هندوستان تعطیل می باشد و مراسم ویژه ای توسط پیروان ادیان مختلف برگزار می شود و این روز بزرگ و تأثیر گذار در فرهنگ تشیع به خوبی گرامی داشته می شود ایشان آرزو نمودند بیشتر در قیام امام حسین (ع) تفکر گردد و این تفکر ،تأثیرات مستقیم و ارزشمند خود را در حل مشکلات جامعه ایفاء نماید ، سپس دستور کار جلسه را مطرح فرمودند.


 

*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 83:

*در ابتدای جلسه جناب آقایان مهندس احمدی معاونت محترم شهرسازی شهرداری و مهندس محمودی مدیرعامل محترم سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری پیرامون لایحه شماره 34046/97 مورخ 18/6/97 در جلسه شورای شهر حضور بهم رساندند ابتدا سئوالات اعضاء محترم شورا درخصوص فلسفه وجودی این سازمان و نحوه عمل و اقدامات این سازمان و چرائی ادغام سازمان موتوری مطرح گردید و مدعوین به این پرسش ها پاسخ دادند . سازمان بهسازی و نوسازی قبلاً بیشتر در حیطه احیاء بافت فرسوده فعالیت می کرد و مهمترین پروژه این سازمان در نجف آباد اجرای طرح مهم محله نوید بود. با ادغام این دو سازمان ، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری می تواند علاوه بر احیاء بافت فرسوده در بسیاری از حوزه­های دیگر شهری فعالیت نماید و محدودیت فعالیت نخواهد داشت و یکی از مهمترین مأموریتهای این سازمان احیاء بافت فرسوده خواهد بود . منطبق شدن بافت تاریخی شهر نجف آباد با بافت فرسوده شهر متأسفانه یا خوشبختانه محدودیت هائی را جهت اجرای پروژه های عمرانی خصوصاً در ارتفاع بیش از 5/7 متر ایجاد کرده است . ساماندهی سکونت گاههای غیررسمی از دیگر وظایف اصلی سازمان عمران و بازآفرینی می باشد . در دوره سوم شورای اسلامی شهر ، مطالعاتی در حد سطح یک و دو از بافت فرسوده شهر نجف آباد انجام شده است و این محدوده در کمیسیون استان بتصویب رسیده است . اما مسائل و مشکلات و محدودیت مالی همچون سطح اشتعال و میزان ارتفاع در محدوده بافت فرسوده مانع از انجام اقدامات جدی در این زمینه شده است.

البته سیاست های کلی کشور و شهرداریها درخصوص احیاء بافت فرسوده تغییر کرده است و در حال حاضر بیشتر شهرداریها و سازمان عمران و بازآفرینی نقش نظارت را خواهند داشت و باید تلاش شود بخش خصوصی و شرکتهای فعال در زمینه احیاء بافتهای فرسوده همراه با طرح های تشویقی اقدامات موثر را بعمل آورند تا کنون 4 جلسه ویژه سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری در فرمانداری برگزاری شده است ، شهرداری نجف آباد مسئولیت عمران و بازآفرینی کل شهرداریهای شهرستان را عهده دار شده است و این جلسات موثر بوده است و یکی از نتایج این جلسات جذب بیش از سه میلیارد تومان بودجه جهت ساماندهی بازار نجف آباد می باشد که در حال انجام است چارت سازمان بصورت گام به گام اصلاح خواهد شد . ظرف یک ماه آینده مشاور ویژه این سازمان جهت مطالعات تکمیلی سطح 1و سطح 2 و مطالعات سطح 3 انتخاب و به شورای شهر معرفی خواهد شد . در ادامه جناب آقای مهندس محمودی گزارشی از عملکرد سازمان ارائه نمودند از جمله تدوین پروژه های اقدام مشترک ، احیاء بافت فرسوه صالح آباد با بودجه­ای بالغ بر بیست میلیارد تومان و 4 پروژه در صالح آباد ، صدور 500 پروانه ساختمانی در بافت فرسوده که بیشتر در منطقه 1و2 می باشد معرفی 60 نفر به بانک جهت اخذ وام احیاء بافت فرسوده با بازپرداخت 13 ساله ، پیگیری جدی مسائل و مشکلات پروژه طرح بافت فرسوده نوید و حل برخی مسائل از جمله امتیازات آب ، برق و گاز و تلفن محله نوید ، بحث آسفالت طرح نوید هم پیگیری شده و بزودی انجام خواهد شد . آغاز فاز اول پروژه رفاهی تفریحی بیشه ، آغاز پروژه ساماندهی بافت فرسوده بازار مرکزی نجف آباد ، پروژه خیابان شهید مفتح امیرآباد و ... نجف آباد 457 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که 26 هکتار آن در امیرآباد و 12 هکتار آن در صالح آباد و مابقی و قسمت عمده 418 هکتاری آن در مرکز شهر نجف آباد قرار دارد و در نهایت تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

مقرر گردید شهرداری حداکثر تا تاریخ 10/7/97 اصلاحیه بودجه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری را جهت بررسی و تصویب به شورای شهر نجف آباد ارسال نماید .

مقرر گردید شهرداری حداکثر تا تاریخ 3/8/97 مشاور سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری را جهت اطلاعات تکمیلی سطح 1و سطح 2 و مطالعات سطح 3 انتخاب و به شورای شهر نجف آباد معرفی نماید .

مقرر گردید جهت احقاق حقوق شهروندان عزیز ، طرح جامع و طرح تفصیلی شهر نجف آباد روی سایت شهرداری و شورای شهر قرار گیرد و اطلاعات آن جهت اطلاع عموم منتشر گردد تا دلالان نتوانند سوء استفاده نموده و حقوق عمومی مردم را ضایع نمایند (شهرداری در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مهرماه منتشر نماید )

سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:

1-نامه شماره 34046/97 مورخ 18/6/97 شهرداری ( به شماره 2037/97 مورخ 19/6/97 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر توافقنامه 32257/97 مورخ 10/6/97 فیمابین شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نجف آباد با موضوع واگذاری اجرای عملیات جدولگذاری معابر منطقه پنج به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری براساس فهرست بهاء راه و باند سال 1397 و با ضریب پیمان 13درصد (13%) اضافه برآورد فهرست بهاء راه و باند سال 1397(و تنها با اعمال ضریب 3/1 ضریب بالاسری ، بدون تجهیز کارگاه و بدون تعدیل مابه التفاوت ) از محل اعتبارات عمرانی سال 97 ردیف شماره 330101 (پروژه جدولگذاری معابر سطح شهر ) شهرداری منطقه پنج و همچنین تأمین اعتبار ردیف بودجه فوق از محل افزایش درآمد و پایدار نمودن آن در اصلاح بودجه سال جاری ، مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد توافقنامه فوق با عنایت به ماده 19 آیین نامه مالی شهرداریها مصوب 1346 و اصلاحات بعدی و باستناد بندهای 8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات برمحمد وآل محمد (ص) خاتمه یافت.

جلسه: جناب آقای آسیابانی عضو محترم شورای اسلامی شهر که با توجه به هماهنگی قبلی غیبت ایشان مجاز تلقی می گردد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.