امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

استارت طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر نجف آباد

مهندس مسعود منتظری عنوان داشت با شروع به فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم و تداوم برنامه ها در شورای پنجم،  طراحی و اجرای حذف گلوگاه های ترافیکی شهر استارت خورد و با اجرای راست گردها، اجرای رینگ شمالی با تکمیل بلوار فجر، رینگ جنوبی با تکمیل خیابان ولیعصر و اجرای موارد مشابه و رفع معضل ترافیک، سبب رضایتمندی شهروندان در اینخصوص گردید.


مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد گفت : مدیریت شهری نجف آباد نیاز به طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهرنجف آباد را تشخیص داده و از شروع آمارگیری جهت طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری در نیمه دوم آبانماه خبر داد و عنوان داشت پس از طی مراحل قانونی و اخذ مصوبه از شواری اسلامی شهر ، مشاور طرح تعیین گردید .
منتظری عنوان داشت : طرح جامع حمل‌ونقل، حاصل یک فرآیند برنامه‌ریزی است که سمت‌وسوی حرکت مجموعه شهری را در حوزه حمل‌ونقل و در تعامل با سایر حوزه‌های شهری، در افق‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مشخص می‌کند، به عبارتی می‌توان گفت طرح جامع حمل‌ونقل تصویرسازی مطلوبی از آینده حمل ‌و نقل پیش از وقوع آن است.


مطالعات این طرح با آمارگیری و جمع‌آوری اطلاعات گسترده از ویژگی‌های سفرهای شهروندان با عنوان آمار مبدا_ مقصد سفرها و ویژگی‌های اجتماعی_ اقتصادی مانند جمعیت و اشتغال، آغاز می‌شود.
وی در مورد فرایند جمع‌آوری آمار سفرهای شهروندان نجف آبادی با بیان اینکه معمولاً گردآوری اطلاعات سفرها به روش پرسشگری انجام می‌شود اعم از ارسال پرسشنامه به منازل، پرسشگری در درب منازل یا مکان‌های خاص، پرسشگری آنلاین و تلفنی و ... که در مطالعات جامع برای گردآوری اطلاعات از مشارکت آموزش‌ و پرورش و دانش‌آموزان استفاده شده و پرسشگری از خانوارهای نجف آبادی برنامه‌ریزی شده و اطلاعات سفرهای خانوارها گردآوری خواهد شد. هم‌زمان آمارگیری از مسافران ورودی و خروجی دروازه‌های شهر نجف آباد، در این طرح اطلاعات مدارس، ترافیک شهری، سرویس های حمل ونقل عمومی و مدارس، شمارش تردد، پلاک شمار وآمار مرتبط آمارگیری گردیده و در طرح جامع حمل و نقل ترافیک بهمراه قطار شهری نجف آباد _اصفهان لحاظ خواهد گردید که پس از ارزیابی و تحلیل به‌عنوان اطلاعات‌پایه در ساخت مدل حمل‌ونقل شهر نجف آباد با نرم افزارهای تخصصی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.


به گفته شهردار نجف آباد، با استفاده از همین مدل، سناریوهای مبتنی بر سیاست‌های کلان حوزه حمل‌ونقل و حوزه‌های مرتبط با آن، طرح‌ها و پروژه‌های حمل‌ونقل در ترکیب‌های مختلف ارزیابی می‌شود که در نهایت براساس نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته، ترکیب بهینه و مناسبی از طرح‌های حمل‌ونقل در شاخه‌های مختلف، به‌عنوان طرح جامع حمل‌ونقل انتخاب و برای افق‌های زمانی متفاوت ارائه می‌شود.
مهندس منتظری شهردار نجف آباد در پایان خاطرنشان ساخت این طرح پس از پایان طراحی و مدل سازی نرم افزاری جهت مصوبه نهایی به استانداری و نهایتاً وزارت کشور ارسال می گردد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.