امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

گذری بر آمار متوفیات در 6ماهه ابتدای سال 1397

سکته عامل یک چهارم فوت در نجف آباد
شهردار نجف آباد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، پانصد و شانزده نفر فوتی در سامانه متوفیات شهرداری نجف آباد به ثبت رسیده که از این تعداد 57 درصد مذکر  و 43 درصد مونث بوده اند. علت مرگ بیست و پنج درصد از این افراد، مشکلات قلبی اعلام شده است.
مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به فوت شش درصد از زنان و سه درصد از مردان در این مدت بر اثر کهولت سن اضافه کرد: در حالی که علت ۹درصد از فوت مردان در این مدت مربوط به حوادث بوده، این میزان در زنان به حدود ۲درصد رسیده است. در موضوع انواع سرطان نیز بیش از ۱۰ درصد مردان و پنج درصد زنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.


منتظری به سهم تقریبا مساوی هشت درصدی سکته مغزی در آمار فوتی های بهار و تابستان سال جاری اشاره داشت و افزود: بیشترین آمار این مدت مربوط به شهریور ماه با 104 نفر و کمترین آن در خرداد ماه با هفتاد و یک نفر بوده و در مجموع نیز نزدیک به ۴۷درصد مرگ و میرها با دلایلی غیر از مشکلات قلبی، کهولت سن، سرطان، سکته و حوادث مختلف صورت گرفته است.
سهم 78درصدی افراد بالای پنجاه سال در فوت شدگان
منتظری بخش دوم سخنان خود به تشریح طبقه بندی سنی افراد فوت شده در نجف آباد طی شش ماهه نخست سال جاری اختصاص داد و خاطر نشان کرد: بیست و یک کودک زیر پنج سال معادل ۴درصد کل فوت شدگان در بین این افراد وجود داشته اند ولی در مجموع افراد با سن بالاتر از پنجاه سال، ۷۸درصد این جامعه آماری را به خود اختصاص داده اند.
شهردار نجف آباد سهم افراد سی تا چهل و افراد چهل تا پنجاه سال را مساوی یکدیگر و در حدود ۶درصد از کل دانست و اضافه کرد: تنها یک درصد از این افراد بین ده تا بیست سال عمر کرده بودند و سه درصد را هم جوانان بیست تا سی ساله تشکیل می دادند.
منتظری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات عمرانی و زیرساختی متعدد صورت گرفته در سطح گلزار شهدای شهر طی چند سال اخیر خاطر نشان کرد:در آرامستان جدید هم که دفن اموات به صورت دو یا سه طبقه انجام می گیرد، تاکنون بیش از هزار و صد نفر تدفین شده اند.


 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.