امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تأیید اختصاص زمین برای دپوی قطار شهری نجف آباد

تأیید اختصاص زمین برای دپوی قطار شهری نجف آباد
در نشستی که با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد کشور، مدیران دانشگاه آزاد نجف آباد و مسئولان ارشد شهرستان برگزار شد با اختصاص هجده هکتار از زمین های این مجموعه به دپوی مقصد خط قطار شهری نجف آباد به اصفهان موافقت شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در این جلسه که در حاشیه حضور سرپرست دانشگاه آزاد کشور در نجف آباد برای افتتاح مجموعه شهید حججی تشکیل شد، مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد در سخنانی گفت: تمام مسئولان و مردم این شهر، دانشگاه آزاد را از خودشان می دانند. در طراحی اولیه تصویب شده برای این خط در شورای عالی ترافیک کشور، اتصال دانشگاه به این مسیر دیده نشده بود.

منتظری اضافه کرد: با همراهی و همکاری نماینده مردم در مجلس پیگیری شد تا با اضافه شدن چند کیلومتر به خط قطار شهری نجف آباد، دانشگاه آزاد نیز به این شبکه متصل شد که با توجه به اتصال آن با متروی اصفهان، زیرساخت بسیار خوبی برای توسعه شهر نجف آ‌باد و دانشگاه فراهم خواهد شد.
اتصال دانشگاه آزاد به مسیر قطار شهری
منتظری همچنین خاطر نشان کرد: تقریبا تمامی مسیر این خط آزادسازی شده و طبق طراحی و مطالعه صورت گرفته توسط بخش خصوصی، تمامی مسیر به صورت هم سطح و با کمترین هزینه اجرا خواهد شد ولی در حدفاصل دانشگاه آزاد نجف آباد تا ایستگاه دانشگاه پیام نور، کار بایستی از طریق یک سازه مرتفع انجام گیرد .


شهردار نجف آباد از عزم تمامی مسئولان، دستگاه های مرتبط، بخش خصوصی و شهرداری های واقع در مسیر برای کلنگ زنی طرح تا قبل از پایان سال جاری سخن گفت و افزود: با توجه به عنایت دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) به اجرای پروژه های عمرانی در نجف آباد که در مواردی مانند کشتارگاه صنعتی و ساختمان پنج طبقه حمل و نقل متبلور شده، امیدواریم این طرح نیز با همکاری تمامی دستگاه ها و مشارکت موثر بخش خصوصی عملیاتی گردد.
شدنی شدن کارهای نشدنی با مشارکت مردم
منتظری بخش پایانی سخنان خود را با اشاره به جابه جایی مجموعه اتوبوسرانی و میدان میوه و تره بار نجف آباد به منظور تکمیل فرآیند آزادسازی مسیر اختصاص داد و گفت: برخی طرح های عمرانی، سال ها از کلنگ زنی آن ها توسط دولت می گذشت و بیشتر مسئولان تکمیل آن ها را نشدنی می دانستند، با مشارکت مستقیم مردم دوباره احیاء شده اند و شاهد ثمردهی آن ها هستیم.


شهردار نجف آباد از پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب به عنوان نمونه ای از این طرح ها نام برد و اضافه کرد: فضای همدلی مسئولان شهر و همراهی مردم ثابت کرده که طرح بسیار بزرگ قطار شهری نجف آباد به اصفهان نیز قابلیت عملیاتی شدن دارد و امیدواریم با حل موضوع دپوی خط در دانشگاه آزاد، به زودی شاهد عملیاتی شدن این کار باشیم.
منتظری خاطر نشان کرد: هر اقدامی که مدیران ارشد کشور در راستای توسعه شهر در نظر داشته باشند، مسئولان شهرستان دست در دست هم آماده همکاری تمام قد در این خصوص هستند. نگاه شهری نداریم و مسائل را به صورت کلان و منطقه ای نگاه کرده و خواهیم کرد.
در این نشست موارد دیگری مانند تکمیل بیمارستان نیمه تمام دانشگاه آزاد و اختصاص زمین هایی از این مجموعه برای ساخت مجموعه های دانش بنیان مورد بحث قرار گرفت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.