امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید مدیریت شهری از هنرستان پارسا

بازدید مدیریت شهری از هنرستان پارسا

پیش از ظهر چهارشنبه 28 آذر ماه 1397، شهردار به همراه ریاست و تنی چند از مجموعه ای از اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیرانی از  آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و محیط زیست نجف آباد ضمن بازدید از بخش های مختلف هنرستان کشاورزی پارسا، از نزدیک در جریان پتاسنیل ها و مشکلات این مجموعه آموزشی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در این نشست که با حضور نمایندگان انجمن اولیا و مربیان هنرستان برگزار شد، سعید نقی مدیر هنرستان در سخنانی با اشاره به پتانسیل ها و مشکلات این مجموعه آموزشی باسابقه اظهار داشت: جزء پنج هنرستان برتر کشاورزی کشور هستیم و در مقایسه با سه هنرستان دیگر موجود در استان، با بیش از سیصد نفر بیشترین تعداد هنرجو را به خود اختصاص داده ایم.

نقی از کمبود آب به عنوان اصلی ترین مشکل و عامل مهم محدود کننده فعالیت های هنرستان نام برد و اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد اقبال گسترده دانش آموزان به ثبت نام در این مجموعه بوده ایم ولی متاسفانه کمبود امکانات و زیرساخت های مورد نیاز، محدودیت های خاصی را برایمان به وجود آورده به طوری که حتی امکان ایجاد زمین صبحگاه استاندارد را هم پیدا نکرده ایم.

مدیر هنرستان در پایان سخنان خود از حفر و افزایش عمق دو حلقه چاه آب کشاورزی در این مجموعه خبر داد و اضافه کرد: قرار گرفتن در مسیر جاده مواصلاتی مهم نجف آباد به فولادشهر در کنار وجود چندین هکتار زمین با موقعیت مناسب، از جمله پتانسیل های این مجموعه هستند که با استفاده بهینه از آن ها می توان بر بخشی از مشکلات مالی موجود غلبه کرد.

خجالت زده هنرجویان هستیم

مهدی ابراهیم رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در ادامه این نشست با تشکر از تمامی کادر آموزشی و اجرایی این مجموعه اظهار داشت: با وجود داشتن پتانسیل های زیادی ولی در عین حال از کمبودهای جدی نیز رنج می بریم و گاهی از روی هنرجو خجالت می کشیم که امکان تامین برخی زیرساخت ها را پیدا نمی کنیم. با تقویت امکانات موجود می توان نتیجه بهتری از نظر تربیت هنرجویان گرفت و برکت آن مطمئنا در شهر و حتی کشور قابل مشاهده خواهد بود.

ابراهیم بیان داشت: در سال تحصیلی جاری با وجود اضافه کردن سه هنرستان جدید به مجموعه شهرستان و حداکثر کردن ظرفیت پذیرش مجموعه های موجود، باز هم امکان پاسخگویی به اقبال دانش آموزان برای تحصیل در چنین مراکزی را نداشته ایم.

مددی معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در همین خصوص با اشاره به قوانین موجود در خصوص فراهم بودن امکان فروش محصولات تولیدی هنرجویان اعلام کرد:  ایجاد بازارچه هنرستان های فنی را در دستور کار داریم و در همین خصوص در صورت همکاری و همراهی شهرداری، امکان ساخت مجموعه ای در هنرستان به منظور ارائه تولیدات گل و گیاه هنرجویان وجود خواهد داشت.

آمادگی شهرداری برای تقویت هنرستان

مهندس مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد نیز با یادآوری خاطراتش از دوران تحصیل در این مجموعه اضافه کرد: مجموعه آموزش و پرورش همواره با عرق و تعصب خاص  و قابل تقدیری به هنرستان ها نگاه کرده و مسئولان این مجموعه در مقاطع مختلف با تمام توان در مسیر حفظ پتانسیل های آن تلاش کرده اند. امروز نیز شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده هر نوع همکاری در خصوص تقویت هنرستان هستند.

منتظری با تاکید بر اهمیت انتخاب نوع سرمایه گذاری در هنرستان ادامه داد: کار بایستی به گونه ای انجام شود که ضمن حفظ ویژگی های کشاورزی مجموعه، از دارایی های آن نیز به بهترین شکل ممکن حفاظت گردد. شهروندان اطمینان خوبی به مجموعه آموزش و پرورش و هنرستان دارند و مطمئنا در صورت راه اندازی مرکزی برای عرضه تولیدات هنرجویان، استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت.

شهردار نجف آباد اذعان داشت: با توجه به تجربه موفق سرمایه گذاری بنیاد برکت در ساخت و تجهیز مجموعه آموزشی شهید حججی و عملکرد این مجموعه در طرح های اشتغال محور، می توان پیشنهاد ایجاد مرکز بزرگ عرضه گل و گیاه در بخشی از زمین های وسیع هنرستان را مطرح کرد که با توجه به توان مدیریتی و علمی موجود، این مجموعه امکان تبدیل به یکی از قطب های مهم استان در این عرصه را خواهد داشت.

توسعه کسب و کارهای آنلاین در هنرستان

ابراهیم ابوترابی رییس شورای اسلامی شهر نجف آباد دیگر مسئول سخنران در این جلسه بود. ابوترابی بیان داشت: پتانسیل های بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد که با استفاده از تدابیر خاص همچون توسعه کسب و کارهای آنلاین، می توان زمینه توسعه و تقویت هر چه بیشتر آن ها را فراهم کرد.

ابوترابی با تقدیر از برنامه ریزی صورت گرفته برای تشکیل این جلسه و اعلام حمایت از ایده های مطرح شده جهت تقویت هنرستان شهید پارسا اعلام داشت: انجام تبلیغات بیشتر در خصوص توانمندی های این مجموعه برای تامین نهال و دیگر محصولات کشاورزی در کنار تعامل مدیریت شهری جهت خرید نهال های مثمر و غیر مثمر مورد نیاز فضای سبز شهری از دیگر پیشنهادات قابل اجرا به منظور تقویت این مجموعه ارزشمند هستند.

در پایان این نشست نیز مسئولان حاضر از بخش های مختلف این هنرستان که به نام شهید حسین پارسا از اولین شهدای جهاد کشاورزی نجف آباد نامگذاری شده، دیدن کردند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)  
۱ دیدگاه
 
ir
شایان | ۴ سال پیش
رشته جدید
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.