امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

گذری برعمکرد منطقه یک / آذرماه 1397

انجام ۴۴هزار متر شست و شوی جداول در منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری نجف آباد گفت: طی هفته های اخیر شاهد انجام حداقل چهل و چهار هزار متر طول عملیات شست و شوی جداول در نقاط مختلف منطقه بوده ایم که بیشترین سهم آن مربوط به بلوار ولیعصر و خیابان دلگشا با بیش از هجده هزار متر بوده است.

جلال ربیعی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به شست و شوی هشت هزار و پانصد متر از جداول بلوار طالقانی در همین مدت بیان داشت: شش هزار متر طول در میدان حضرت امام(ه)، فردوسی و شیخ بهایی مرکزی انجام شده و در بلوارهای ایزدی و استقلال که میادین آزادگان و بسیج را هم شامل می شود، در مجموع بیش از دوازده هزار متر شست و شوی جدول انجام گرفته است.

ربیعی از کاشت گل در خزانه شهرداری به میزان هفده هزار متر مربع و شست و شوی منظم آبنمای پارک ها و میادین منطقه به عنوان دیگر اقدامات انجام شده نام برد و اظهار داشت: در راستای تقویت هر چه بیشتر فضای سبز شهری، کار گودبرداری کنار درختان به منظور انجام عملیات کوددهی در معابری مانند شیخ بهایی و منتظری جنوبی به همراه دلگشا نیز انجام گرفته است.

کاشت 660 صندوق گل

مدیر منطقه یک شهرداری نجف آباد اضافه کرد: در هفته های اخیر همچنین شاهد کاشت هزار کوزه گل همیشه بهار در میادین معلم و آزادگان به همراه بلوار استقلال بوده ایم و در دیگر نقاط نیز مجموعا بیش از ششصد و شصت صندوق گل از انواع همیشه بهار، بنفشه، فلوس و میمون کاشته شده است.

ربیعی ادامه داد: پارک لاله، محدوده واحد متوفیات، ساختمان اداری منطقه، بلوار حجتی و میدان حضرت امام(ره) از جمله نقاطی هستند که کار گل کاری در آن ها انجام شده است.

وی به انجام عملیات هرس و مورت زنی در بلوار آیت الله ایزدی و میدان شهدا اشاره داشت و گفت: در گلخانه شهرداری نیز کار قلمه زنی و کاشت نشاء دو هزار نازگوشتی به همراه هزار پاپیتال انجام شده است.

وی اذعان داشت: انجام حداقل هفتاد هزار متر مربع چمن زنی و انتقال بیش از نود سرویس انواع ضایعات مربوط به تمیز کردن کمربندی ها و زمین های بایر، علف زنی و هرس درختان و موارد مربوط به طرح های عمرانی جزء اقدامات انجام شده در هفته های اخیر هستند.

جمع آوری زباله، نظافت پارک ها، میادین و بلوارها به طور مستمر و منظم در کنار شست و شوی سرویس های آبخوری و بهداشتی، تجهیزات ورزشی و اسباب بازی ها به همراه کاشت بیش از یکصد درخت زیتون تلخ و پانزده برگ مو در پروژه بهسازی خیابان اصلی بازار از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

ادامه پروژه های عمرانی منطقه

ربیعی در بخش پایانی این گفت و گو سراغ آخرین وضعیت طرح های عمرانی منطقه رفت و اعلام کرد: در طرح زیباسازی و ساماندهی خیابان خرم شرقی اقداماتی مانند پنجاه متر مکعب لاشه چینی، 430 متر مکعب خاکریزی، سیصد متر جدول گذاری، دویست و پنجاه متر مربع بند کشی نما و دویست متر مربع بستر سازی بوده ایم.

جلال ربیعی از اجرای انجام دهها متر جدول تخریب شده در نقاط مختلف منطقه به همراه رفع عیوب جزئی در زیرساخت های شهری نام برد و ادامه داد: در طرح بهسازی خیابان امام شرقی نیز کارهایی مانند چهارصد و پنجاه متر مربع سنگ فرش، پنجاه متر مربع تسطیح و ریگلاژ، بیش از چهار تن اجرای بتن، 25 تن اجرای بالاست، دوازده تن بیس ریزی و کاشت تیرهای برق پیش بینی شده انجام شده است.

یکصد و هفتاد متر طول جدول گذاری و دویست متر مکعب خاکبرداری در خیابان ملک الشعرای بهار دیگر مواردی بودند که مدیر منطقه یک با اشاره به آن ها اضافه کرد: همزمان با اجرای دو حلقه چاه جذبی دیگر در راستای مدیریت بهتر بارش ها، کار احداث میدان مدافع حرم در انتهای خیابان بهار نیز با انجام کارهایی مانند خاکبرداری، اصلاح پیاده رو و انجام گسترده زیرسازی شروع شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.