امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

به اتفاق یک درخت در بیشه نجف آباد

بمناسبت گرامیداشت روز درختکاری

کاشت ۸۰هزار درخت در نجف آباد

شهردار نجف آباد گفت: مجموعه مدیریت شهری طی دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر نجف آباد، بیش از هشتاد هزار اصله انواع درخت مثمر و تزیینی در سطح مناطق پنج گانه و در قالب پروژه های مختلف کاشته است و این روند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد مهندس مسعود منتظری نجف آبادی در ویژه برنامه روز درختکاری در محل پروژه احیاء محور تفریحی بوستان زندگی با اعلام این مطلب افزود: احیاء این محور تفریحی، از آرزوهای بنده بود که خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزی تمامی مدیران و پرسنل شهرداری در کنار همراهی های شورای اسلامی شهر، این امر در سال جاری عملیاتی شده و امیدواریم اولین فاز آن را بتوانیم تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

مهندس منتظری با تشکر ویژه از تمامی مسئولان حاضر در این جلسه و خوش آمد گویی به خانواده شهدا به ویژه پدر پاسدار شهید محسن حججی، اضافه کرد: از اقدامات نیکوی انجام گرفته در سال های اخیر، بایستی به غرس نهال توسط والدین شهدا به یاد فرزندان شان اشاره کرد که تاثیر قابل توجهی در تقویت این فرهنگ حسنه در بین دیگر اقشار مردم داشته است.
شهردار نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه که به مناسبت پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد، خاطر نشان کرد: فاز دوم احیاء محور تفریحی بوستان زندگی نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که امیدواریم این بخش نیز ، آماده استفاده شهروندان شده و شاهد رفع بخشی از مشکلات این بخش از شهر و رشد سرانه فضای سبز شهر باشیم.
اهتمام و عزم همگانی در توسعه فضای سبز
حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن مظلوم و زحمتکش خواندن پرسنل مختلف شهرداری به ویژه کارگران خدمات شهری و فضای سبز اعلام کرد: همه دستگاه های اجرایی و دلسوزان عرصه محیط زیست، از لزوم درختکاری و توسعه فضای سبز می گویند ولی در عمل، عمده بار به دوش شهرداری افتاده است.
حجت الاسلام حسناتی با تاکید بر همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مختلف با مجموعه شهرداری در این امر مهم ادامه داد: گذشتگان ما، کارهای بزرگ و ماندگاری در موضوع کاشت درخت و توسعه فضای سبز انجام داده اند و در شرایط کنونی، ما نیز بایستی همت بیشتری به خرج داده و شعار «هر نجف آبادی، یک درخت» را محقق کنیم.

امام جمعه نجف آباد در پایان اضافه کرد: گاهی شهروندان به دلیل برخی مشکلات، امکان مراجعه به مراکز رفاهی تفریحی در نقاط مختلف شهر و حتی مرکز استان را ندارند و بایستی چنین مجموعه هایی را در نزدیک ترین نقطه نسبت به محل زندگی آن ها، دایر کرد. احیاء محور تفریحی بوستان زندگی، یکی از آن کارهای خوب و ماندگار است که می تواند بخشی از مشکلات جنوب شهر را از نظر سرانه فضای سبز و مجموعه های تفریحی مرتفع کند.
تقدیم لوح کارت همیار طبیعت به پدرشهید حججی، اجرای گروه سرود مدرسه شهید کمرانی و کاشت نهال توسط مسئولان و دانش آموزان و نونهالان و دیگر حاضرین در برنامه، از دیگر بخش های این برنامه محسوب می شدند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.