امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دهمین گام آبادی نجف آباد با هزینه ۲۷ میلیارد تومان + عکس

دهمین گام آبادی نجف آباد با هزینه ۲۷ میلیارد تومان
در مراسمی که عصر 26 اسفندماه1397 به میزبانی سالن اجتماعات گلزار شهدای نجف آباد و با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مدیران ارشد شهرستان برگزار شد، دهمین گام از مجموعه طرح های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ترافیکی شهرداری نجف آباد طی دوره  پنجم شورای اسلامی شهر نجف آباد با هزینه بالغ بر بیست و هفت میلیارد تومان رسماً کلید خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در این مراسم که با فاتحه خوانی و نثار گل در یادمان شهدای نجف آباد و مزار پاسدار شهید محسن حججی همراه بود، مجتبی راعی معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان در سخنانی با تشریح ویژگی های مختلف شهرستان در عرصه های مختلف بیان داشت: در شرایطی که بسیاری از شهرداری های کشور، حتی امکان تامین هزینه های جاری خود را پیدا نکرده اند، اجرای بیش از بیست و هفت میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح مناطق پنج گانه این شهر، کار بزرگ و قابل ستایشی است.

تاکید بر توازن اجرای پروژه ها در سطح مناطق مختلف، تعریف برنامه زمانبندی برای طرح ها و استفاده از تمامی ظرفیت ها در اجرای طرح های عمرانی دیگر مطالبی بود که راعی با بیان آن ها اضافه کرد: مشارکت های مردمی، ظرفیت بسیار خوبی در اجرای طرح های زیرساختی و مورد نیاز شهرها محسوب می شود که تمامی دستگاه ها بایستی اهتمام بیشتری به استفاده از آن داشته باشند. در ۹ ماه اخیر، شاهد بهره برداری از هشت طرح خیرساز در نقاط مختلف شهرستان بوده ایم.

اجرای 585 میلیارد تومان پروژه در پنج سال
مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد، دومین سخنران این برنامه بود که ضمن خیر مقدم به دکترعباس رضایی استاندار اصفهان، مهندس غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، ائمه جمعه و جماعات و دیگر مسئولان حاضر در سالن شهدا بیان داشت: تمامی کارهای انجام گرفته در مجموعه مدیریت شهری که امروز شاهد افتتاح رسمی بخش هایی از آن هستیم را باید ماحصل تلاش شبانه روزی پرسنل این مجموعه و خون دل خوردن ها در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه دانست.

منتظری اجرای هر کدام از این طرح ها در سطح مناطق پنج گانه شهر را دارای تاثیرات خاص و قابل توجه دانست و اضافه کرد: همدلی مثال زدنی مسئولان ارشد شهرستان را باید دیگر عامل رسیدن به چنین موفقیت هایی دانست به طوری که در مجموع مدیریت شهری را در برابر مردم روسفید کرده و طی پنج سال گذشته امکان اجرای حداقل ۱۷۰ طرح عمرانی شاخص با مجموع هزینه 585 میلیارد تومان را در نجف آباد فراهم کرده است.
شهردار نجف آباد با تشریح سیاست مجموعه تحت مدیریت خود برای تعریف گام های عمرانی در مسیر پیشرفت و آبادانی این شهر خاطر نشان کرد: در هر گام، تعدادی طرح جدید کلنگ زنی شده و برخی پروژه ها که در گام های قبلی آغاز شده بودند، مورد بهره برداری قرار می گیرند. از مهمترین طرح های در دست اجرای شهرداری، بایستی به پروژه کشتارگاه جدید این شهر به عنوان بزرگترین مجموعه غرب استان اشاره کرد که با اعتبارات تخصیص یافته از دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

منتظری در پایان از حمایت های ویژه مقامات ارشد استان از اجرای طرح های مختلف در شهر نجف آباد به ویژه طرح عظیم قطار حومه ای نجف آباد به اصفهان تقدیر کرد و بیان داشت: تلاش داریم با رفع برخی موانع موجود و تکمیل مراحل قانونی مورد نیاز، سال آینده شاهد کلنگ زنی این طرح باشیم و در ادامه نیز با همکاری شهرداری های واقع در مسیر، شاهد اتمام آن طی بازه زمانی چهار ساله باشیم.

کارهایی در حد کرامت
ویژه برنامه دهمین گام از مجموعه طرح های عمرانی شهرداری نجف آباد با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه این شهر ادامه پیدا کرد. حسناتی با اشاره به برنامه مشابه سال گذشته گفت: در همین روزها بود که شاهد افتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی و چندین طرح عمرانی دیگر بودیم که این امر به خوبی روند موفق فعالیت های شهرداری در چند سال اخیر را نشان می دهد.

حسناتی حضور مدیران ارشد استان در چنین جلساتی را زمینه ساز رفع خستگی چندین ساله تمامی دست اندرکاران طرح های عمرانی دانست و گفت: کسب درآمد برای اداره شهر در این شرایط سخت اقتصادی، کار بسیار مشکلی است ولی مشکل تر از آن، نحوه خرج کردن آن با توجه به گستردگی شهر و نیازهای متعدد شهروندان است. این شهر از قدیم زیرساخت های محدودی داشته ولی در عین حال پذیرای جمعیت زیادی هم به عنوان مهاجر بوده است.
وی از عزم و تلاش شبانه روزی مدیران شهری در رعایت عدالت در موضوع ارائه خدمات به ساکنان مناطق مختلف سخن گفت و خاطر نشان کرد: با نگاهی که مجموعه کارهای شهرداری در چند سال اخیر، اگر نگوییم معجزه ای اتفاق افتاده، باید اذعان کنیم کارهایی در حد کرامت کرده اند و همین باعث شده که مردم قدرشناس این شهر، در مناسبت های مختلف از مجموعه نظام تقدیر و تجلیل کنند.

پرداخت عوارض جهت پیشرفت شهر
حجت الاسلام حسناتی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: عملکرد مجموعه شهرداری در این چند سال به شکلی بوده که شهروندان با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، برای پرداخت عوارض اقدام می کنند زیرا  هزینه کرد آن را در عمران و پیشرفت شهرشان به خوبی لمس می کنند.

حسناتی از رشد فکری مردم نجف آباد و تقویت نگاه جامع نگرانه آن ها در سال های اخیر گفت و افزود: شاید تا چند سال پیش، برخی شهروندان اجرای فلان  پروژه عمرانی در فاصله ای دور از محل سکونت خود را فاقد توجیه اجتماعی و اقتصادی می دانستند ولی خوشبختانه امروز بیشتر مردم متوجه این موضوع شده اند که انجام هر طرح و پروژه ای، دارای برکاتی کوتاه مدت و بلند مدت برای کل شهر است.

اهتمام ویژه جهت شهرستان ویژه نجف آباد
حسناتی  با بیان اهتمام ویژه جهت شهرستان ویژه عنوان داشت : نجف آباد در قبل از انقلاب به دلیل قیام یکپارچه بر علیه رژیم شاهنشاهی، مغضوب حکومت بود و از جنبه های مختلف در محرومیت نگه داشته شد. در سال های ابتدایی انقلاب، دفاع مقدس و مقطع سازندگی نیز مردم این دیار ملاحظه شرایط خاص کشور را کرده و ضمن به میدان آوردن تمامی داشته های مادی و حتی انسانی خود برای دفاع از کشور، محجوبانه حرفی از کمبودها و مشکلات نزدند.

وی در پایان تاکید کرد: بارها تاکید کرده و خواهم کرد که هر گونه هزینه ای که در این شهر صورت گیرد، در واقع سرمایه گذاری پر منفعتی برای نظام اسلامی خواهد بود و مردم نجف آباد ثابت کرده اند هر کجا به حضور و فداکاری آن ها نیاز باشد، بدون چشم داشتی در صحنه حاضر خواهند بود.


از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد
عباس رضایی استاندار اصفهان آخرین سخنران این برنامه بود. او که آبان ماه امسال جایگزین محسن مهرعلیزاده شده، در سخنانی مهندس منتظری شهردار نجف آباد را فردی سختکوش و هماهنگ با دیگر مدیران شهرستان دانست و بیان داشت: علی رغم محدودیت ها و مشکلات زیاد، شاهد تلاش های سنگین و شبانه روزی شهرداری این شهر در عرصه خدمت رسانی به مردم هستیم.

رضایی از وفاق و همدلی مدیران ارشد شهرستان به عنوان عاملی برای پیشرفت های قابل توجه شهر در سال های اخیر نام برد و خاطر نشان کرد: اگر روزی دشمنان ما، کشورها را هدف تحریم های ظالمانه قرار می دادند، امروز سراغ تک تک شرکت ها رفته و برایمان محدودیت ایجاد می کنند. با این وجود معتقدیم که با هماهنگی تمامی دستگاه های مسئول، همراهی و صبر مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب از این شرایط سخت نیز روسفید عبور خواهیم کرد.
ارشد ترین نماینده دولت در استان اصفهان، گریزی هم به مسائل روز زد و اضافه داشت: تلاش های زیادی برای حل مشکلات در حال انجام است ..

پس از سخنان استاندار اصفهان نیز با حضور مدیران ارشد شهرستان، ویژه برنامه های نوروزی شهرداری نجف آباد با عنوان «جشنواره بهارانه» رسماً رونمایی شد و با اهدای لوح از برخی مدیران این مجموعه در بخش های مختلف تقدیر گردید.

از نکات جالب این برنامه هدیه یک جفت گیوه از صنایع دستی نجف آباد به استاندار اصفهان بود.

بخش دوم این برنامه با بازدید میدانی مدیران حاضر از برخی پروژه های سطح شهر، افتتاح رسمی تعدادی از آن ها و کلنگ زنی سه طرح جدید ادامه پیدا کرد. فاز دوم ساماندهی و بهسازی بازار و میدان امام خمینی(ره) (باغملی)، دومین قسمت از خیابان شهدا و فاز دوم محور تفریحی بوستان زندگی (بیشه) به همراه طرح هایی بودند که در این روز کلنگ زنی شدند.

مهم ترین پروژه های عمرانی گام دهم شهرداری نجف آباد
در میان این پروژه ها که در مجموع نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان هزینه داشته اند، بهسازی و نکوسازی بازار نجف آباد در مساحت چهار هزار و پانصد متر مربع و هزینه دو و نیم میلیارد تومان و احداث محور گردشگری بوستان زندگی به مساحت بیش از ۱۷ هزار متر مربع و هزینه یک میلیاد و دویست میلیون تومان از شاخص ترین موارد محسوب می شوند.

بلوار شهدا حدفاصل خیابان های آیت تا بوستان زندگی به طول ۱۱۵۰ متر و هزینه ۲ میلیارد تومان، بلوار ۲۵۰۰متری جانبازان با هزینه یک میلیارد و سیصد میلیون، میدان نجف اشرف به عنوان ورودی غرب شهر با اعتبار  دو میلیارد و دویست میلیون  تومان، اجرای چهار و نیم میلیارد تومان آسفالت در سطح مناطقه پنج گانه، بهسازی ششصد متر از خیابان و کانال دفع آب های سطحی در خیابان خرم شرقی با هزینه ۱میلیارد تومان و بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان اجرای علائم ترافیکی و اصلاحات هندسی از دیگر طرح های شاخص این گام هستند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 2.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.