امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

گذری برعمکرد منطقه دو / استقبال از بهار 98

کاشت ۹ هزار گل در منطقه دو
مدیر منطقه دو شهرداری نجف آباد گفت: طی هفته های پایانی سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، بیش از ۹۵۰۰گل در نقاط مختلف منطقه کاشته شده اند که در این میان کاشت نزدیک به ۳هزار پیاز لاله در چهارباغ و چهار راه معلم به همراه ۴هزار نسترن در بلوار سردار شهید صالحی و بیش از هزار گل همیشه بهار در تقاطع غیر همسطح ۹دی از جمله آن ها محسوب می شوند.

بهمن قنبری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت: در این مدت در نقاط دیگری مانند ایستگاه آتش نشانی خیابان شریعتی، بازار، ساختمان شهرداری منطقه، هفت برج خارون و بلوار بهارستان نیز شاهد کاشت گل هایی مانند  شب بو و بنفشه بوده ایم.

قنبری از علف زنی، سم پاشی و اصلاح تشتک های درختان در نقاط مختلف فضای سبز منطقه به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این مدت نام برد و اضافه کرد: تکمیل سیستم آبیاری تحت فشار بلوار سردار صالحی و شهدا و هرس درختان به همراه شست و شوی منظم و برنامه ریزی شده سرویس های بهداشتی، آبخوری ها، وسایل ورزشی و دستگاه های اسباب بازی در زمره دیگر فعالیت های انجام شده در این مدت هستند.

کاشت چهارصد درخت در سطح منطقه
قنبری در ادامه به تداوم عملیات عمرانی در پروژه احیاء محور تفریحی بوستان زندگی اشاره داشت و بیان کرد: علاوه بر این طرح که به صورت همزمان از دو نقطه در دست اجرا قرار گرفته و با اتمام آن، شاهد احیاء یکی از جاذبه های طبیعی شهر خواهیم بود، در دیگر نقاط منطقه هم شاهد کاشت نزدیک به چهارصد اصله از درختانی مانند چنار، زیتون و برگ بو بوده ایم.

مدیر منطقه دو شهرداری نجف آباد از خیابان امام، محور تفریحی بوستان زندگی، پارک کوهستان و بازار به عنوان مکان های کاشت این درختان نام برد و اضافه کرد: جمع آوری ضایعات مربوط به عملیات های عمرانی و لایروبی های صورت گرفته در سطح منطقه، انجام مجموعه اقدامات فنی و مهندسی در نقاطی که وقوع آبگرفتگی در آن‌ ها پیش بینی می شد  از جمله اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

شروع یا اتمام عملیات اجرایی حفر چندین حلقه چاه جذبی در نقاط بررسی شده در راستای کاهش مشکلات مربوط به روان آب های سطحی و تقویت همزمان سفره های زیر زمینی، ترمیم چاه در پارک کوهستان، لکه گیری معابر، پاکسازی کمربندی جنوب و شمال و تعویض پرچم های مناسیتی از دیگر تلاش های انجام گرفته در این مدت هستند.

ادامه لایروبی ها و رفع آبگرفتگی ها
مدیر منطقه دو شهرداری نجف آباد در بخش پایان سخنان خود اذعان داشت: در سال های اخیر همچون دیگر نقاط شهر، مجموعه کارهای موثری در مسیر مهار روان آب های سطحی منطقه  انجام گرفته که در همین راستا چندین دهنه پل غیر استاندارد تخریب شده، در چندین نقطه شاهد باز کردن مسیر پیش بینی شده برای جریان یافتن آب بودیم و کار لایروبی جوی های آب نیز با سرعت ادامه پیدا کرده است.

بهمن قنبری ادامه داد: جمع آوری و انتقال ضایعات مربوط به هرس درختان سطح منطقه، شست و شوی المان های قدیمی و جدید منطقه

و هدایت روان آب های سطحی منطقه در قسمت جنوبی خیابان رجایی جزء دیگر کارهای انجام شده در هفته های اخیر هستند.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.