امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرآتشیار اصغر مهدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

گذری بر عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد / اسفندماه 97

مهار ۵۰ حریق و حادثه در آخرین ماه سال
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد گفت: در اسفند ماه سال گذشته بیست و شش مورد آتش سوزی گزارش شده به سامانه تلفنی125 توسط نیروهای این سازمان مهار شده و در خصوص بیست و چهار حادثه نیز اقدامات و رسیدگی های لازم انجام گرفته است.

اصغر مهدی پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری اعلام کرد: بیشترین سهم از آتش سوزی های مهار شده در این مدت مربوط به محل نگهداری ضایعات با هشت مورد، گاز پیک نیکی و کپسول گاز در پنج مورد، اماکن تجاری و مسکونی با تعداد مساوی چهار فقره، دو مورد خودرو و موتور سیکلت و همین تعداد فضای سبز به همراه یک فقره کارگاه بوده است.

مهدی پور اصلی ترین دلیل بروز آتش سوزی های این مدت را نشت گاز در هفت مورد و چهار مورد انتقال حرارت از منبع حرارتی دانست و اظهار داشت: مواردی مانند دخالت عمدی، افتادن ته سیگار و نشت مواد نفتی هر کدام با دو مورد و یک مورد نیز اتصالی برق در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

نجات ۱۰ شهروند از حوادث اسفند ماه
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد با اشاره به وقوع شش مورد تصاف و واژگونی خودرو در این مدت اعلام کرد: علاوه بر یک مصدوم و چهار نجات داده شده در این حوادث، طی حوادث دیگری مانند حبس در اماکن، گیر افتادن در ارتفاع و خطر اشیاء برنده نیز در مجموع شش شهروند دیگر نیز نجات پیدا کرده اند.

مهدی پور همچنین از رسیدگی نیروهای تحت مدیریت خود به هشت مورد مزاحمت حیوانات وحشی، چهار مورد حبس در اماکن و دو مورد نشت گاز و بنزین خودرو سخن گفت و اظهار داشت: بیشترین آتش سوزی مهار شده در این مدت مربوط به منطقه دو با هجده مورد و مناطق یک و سه با تعداد مساوی دوازده مورد بود و در جایگاه های بعدی نیز مناطق پنج و چهار با آمار پنج و سه فقره قرار گرفته اند.

آموزش امداد و نجات به 4600نفر
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: طی اسفند ماه سال گذشته بیش از چهار هزار و ششصد نفر از آموزش های امداد و نجات سازمان استفاده کردند که از این میان، دانش آموزان مقطع دبستان با دو هزار و شرکت کنندگان در ویژه برنامه چهارشنبه آخر سال با حدود هزار و سیصد نفر، بیشترین سهم را داشتند.

اصغر مهدی پور ادامه داد: بیش از پانصد و هفتاد کودک دختر و پسر از مهدهای کودک، چهارصد و پنجاه نفر دانش آموز دبیرستانی و یکصد نفر از اصناف مختلف به همراه دهها نفر از مراکز درمانی شهید رجایی، مدرس و بهنیا از دیگر شرکت کنندگان محسوب می شوند.
استقرار خودرو به منظور تامین امنیت ویژه برنامه های مختلف، پنج مورد بررسی نقشه های اعلام و اطفاء حریق، نزدیک به پنجاه مورد بازدید امینی برای صدور گواهی عدم خلاف، پایان کار و ایمنی اصناف، صدور چهارده جوابیه برای عدم خلاف ساختمان های بلند مرتبه، پانزده مورد تشکیل پرونده برای ساختمان های بلند مرتبه و یک مورد صدور اخطاریه ایمنی برای تالارها از دیگر اقدامات سازمان طی این بازه زمانی محسوب می شوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.