امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

آیین تجلیل از خبرنگاران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، چهارشنبه16 مردادماه 198، آیین تجلیل از خبرنگاران به اهتمام  شهرداری، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خبرنگاران و مسئولین شهری  و شهرستان و ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر نجف آباد در خزانه شهرداری برگزار گردید.
ارتقای اعتماد و مشارکت شهروندان توسط خبرنگاران
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان  نجف آباد در جلسه تجلیل از خبرنگاران  گفت : خبرنگار رابط بین مردم و مسئولان میباشد و به نوعی  بعنوان چشم بینا و گوش شنوایی نظام و جامعه از آن یاد می گردد و به عنوان رکن چهارم دموکراسی از حرفه خبرنگاری نام برده می شود.

 مهندس مجتبی راعی  عنوان داشت با توجه به کارکرد موثر رسانه در جهت پیشبرد و تعالی جامعه نیازسنجی و نشست و گفت و گو با خبرنگاران و تبادل نظر با ایشان در پیشبرد امور موثر و استفاده از نقطه نظرات خبرنگاران سبب گشایش امور است.
فرماندار نجف آباد گفت : خبرنگار  باتوجه به رسالت خویش و در نظر گرفتن اهداف ملی می‌تواند موفق باشد زیرا شرایط جامعه مشخص است و تحریم ها در ۴۰ سالگی انقلاب با وحدت مردم و رهنمودهای رهبری قابل گذر می باشند، وی با بیان وجود دیدگاه های متفاوت افراد ، حرکت به سمت وحدت و انسجام اجتماعی را متذکر شد که برای آن باید تلاش کرد.

وی همچنین نقد به جا، طرح موضوع، طرح سوالات، حقیقت یابی و خلاقیت در حوزه خبرنگاری را کمک و یاری رسان مسئولین عنوان داشت .
سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری، اشتغال و کمک به رفع معضل بیکاری و حرکت در مسیر شعار سال که رونق تولید می باشد گزینه هایی بود که فرماندار با اشاره به آن ها خاطرنشان ساخت این موارد در سطح شهرستان در حوزه خبرنگاری  قابلیت مانور دارند .

راعی در پایان عنوان داشت خبرنگار با سرعت ،دقت، دید واقع‌بینانه و صداقت در حوزه خبر سبب جلب اعتماد مردم خواهد گردید و خبرنگاران امین بین مردم و مسئولین بوده و در راستای ارتقای اعتماد و مشارکت شهروندان  نقش موثری خواهند داشت.
لزوم گسترش نجف آباد شناسی
محمد مغزی نجف آبادی سرپرست شهرداری نجف آباد بیان داشت در شرایط کنونی شاهد گسترش علم و فناوری و اثرگذاری آن بر حوزه خبر و  خبر رسانی در سطح اجتماع هستیم که همین موضوع سبب شده در کمترین زمان،  اطلاع رسانی های جدید انجام و اخبار به مردم منتقل شود .

محمد مغزی  با اشاره به حضورش در جلسات خارج از استان که بعضاً  در جهت جذب اعتبارات و بودجه صورت می‌گیرد، رزومه  و لزوم معرفی جایگاه نجف‌آباد و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن را متذکر شد.
وی با برشمردن امکانات و ظرفیت‌ها و ویژگی های شهر نجف آباد نظیر جمعیت، نخبگان، بازار  و شهدای نجف آباد به معرفی هرچه بهتر و بیشتر شهر در ابعاد مختلف تاکید و آنرا موثر دانست،  زیرا نجف آباد شهر خاصی در این حوزه می‌باشد و از ظرفیت‌های مغفول و قابل فعالیت در حوزه معرفی و خبر و اطلاع رسانی به دیگران برخوردار است.


محمد مغزی در پایان به اهتمام مدیریت شهری به معرفی نجف آباد در حوزه های مختلف اشاره نمود و عنوان داشت تبدیل نمودن نجف آباد از شهری گذری به مقصد گردشگری با تقویت پتانسلیهای مورد نیاز در همین راستا بوده است.

اعتماد مردمی بالاترین سرمایه اجتماعی
عیدی محمدطرقی ریاست شورای اسلامی شهر نجف آباد با تبریک این روز جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران را گوشزد کرد و خبرنگار را چشم بینای اجتماع و آیینه تمام نمای واقعیت‌های اجتماعی دانست و بیان داشت نقش شایسته و ارزنده خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست .

وی با بیان اینکه سرمایه های  بسیار زیادی در جامعه داریم که شاید سرمایه اجتماعی در جامعه مهمترین آن و در رأس این سرمایه ، اعتماد مردم قرار دارد، عنوان داشت اگر دیوار اعتماد مردم ترک بردارد به  سختی ترمیم می گردد، پس رسالت خبرنگاران در اطلاع رسانی اخبار و واقعیت ها می باشد.
رییس شورای اسلامی شهر نجف آباد بیان مطالبه گری از مسئولین و دوری از غفلت را سبب تحقق حقوق مردم توسط خبرنگران دانست که دقت در این امر و توجه به مطالبات باعث اعتماد می گردد،  وی در پایان  تعامل با خبرنگاران و توجه به درخواستهای ایشان را از موارد مورد توجه و مدنظر شورای اسلامی شهر عنوان نمود.
جشنواره بومی مطبوعات شهرستان
سید حسن لوح موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر نجف آباد  به فعالیت‌های اداره متبوع خویش اشاره نمود و از برگزاری دوره خبرنگاری در دو هفته پیش نام برد، وی همچنین درباره سهمیه کاغذ جهت جراید شهرستان نجف آباد و ضریب و جذب آگهی های دولتی در مطبوعات شهرستان صحبت کرد .
رییس اداره ارشاد  ابراز امیدواری کرد سال آینده جشنواره بومی مطبوعات شهرستان را برگزار نماید و ابراز امیدواری کرد در بحث های تخصصی خبر، نظرات و برگزیدگان آن را داشته باشیم.

در ادامه خبرنگاران با معرفی خویش و رسانه و حوزه فعالیت خود در آن، مواردی نظیر وضعیت کاغذ، طرح موضوع مشکلات شهری، عدم پوشش اخبار در تمامی نقاط شهرستان ، لزوم برگزاری مشترک جلسه در نقاط شهرستان ، حضور و تجمیع مسئولین در جلسه تجلیل از خبرنگاران ، برگزاری جلسه آموزشی تخصصی خبرنگاران،  توجه به تمام خبرنگارها و خبرگزاری‌ها از سوی ادارات و مسئولین،  بیمه خبرنگاران ، مبحث نشر و کاغذ مطبوعات، پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های مطبوعات،  فرهنگ مطالعه ، خرید روزنامه توسط ادارات و همدلی اشخاص صحبت نمودند و در ادامه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار نجف‌آباد پاسخگوی موارد و مسائل خبرنگاران بودند .

در پایان نیز مراسم تجلیل از خبرنگاران با اهدای لوح و کتاب برگزار گردید و پس از آن عکسی نیز به یادگار ثبت گردید و نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه گردید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.