امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

گذر فرهنگی ، احیای شهرسازی فرهنگ مدار

محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد اعلام داشت : با پیگیری‌های متعدد مسئولین و جلسات و بازدیدهای مستمر برگزار شده، طرح گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد با هدف رونق کسب و کار فرهنگی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف آباد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد در تاریخ چهارم شهریور ماه با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می گردد.

  سرپرست شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد  عنوان داشت :خارج شدن از فضاهای بسته فرهنگی هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ هنر، احیای شهرسازی فرهنگ مدار ، پویایی اقتصاد هنر، فعال کردن شبکه های دسترسی فرهنگی، امکان حضور هنرمندان در یک مکان ثابت و نیز تبدیل فضاهای میراثی و تاریخی به فضای فرهنگی از دیگر اهداف این گذر فرهنگی هنری می باشد .
مغزی بیان داشت : این گذر فرهنگی جدا از معماری اصیل و زیبایی خود به محلی برای اجرای رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل شده و فضاهای اطراف این گذر برای تمرکز انواع رخداد های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.

رییس هیئت مدیره سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد در ادامه افزود : گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون در سه بخش:  مجموعه فرهنگی و تاریخی هفت برج خارون ویژه  کسب و کار فرهنگی هنری ، پارک فرهیختگان ویژه رخدادهای فرهنگی و هنری و نیز فرهنگسرای خارون ویژه رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و هنری جنبی درنظر گرفته شده است .
 مغزی  همچنین  ابراز داشت : فرهنگسرای خارون نیز مجموعه کاملی شامل سالن مجلل شهروند با ظرفیت ۸۳۰ نفر، سالن اندیشه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، سالن کنفرانس دانش با ظرفیت ۶۰ نفر، کتابخانه و سالن مطالعه امام علی علیه السلام، نگارخانه، سالن نمایشگاه، رستوران بازی و کتاب کندو و مجموعه کلاسهای آموزشی می باشد.

سرپرست شهرداری نجف آباد همچنین عنوان داشت در طول شوراهای چهارم و پنجم، مجموعه مدیریت شهری تمامی تلاش خود را برای اجرای پروژه های عمرانی در عین توجه خاص به فعالیت های فرهنگی به کار بسته و خوشبختانه شاهد برکات زیادی در این زمینه بوده ایم .
وی در پایان عنوان داشت  مردم نقش اصلی در آفرینش ،اشاعه ، مبادله و مصرف فرهنگی را بر عهده به دارند و با توجه به سرمایه عظیم فرهنگی و هنری موجود در شهرستان نجف‌آباد  ابراز امیدواری کرد افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد در راستای صیانت  و گسترش این سرمایه عظیم مردمی نقش موثری را ایفا نمایند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.