امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
وزیر ارشاد در نجف‌آباد:

گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای رونق گردشگری در شهرهاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای رونق گردشگری در شهرهاست.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در آیین افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف‌آباد با گرامیداشت هفته دولت گفت: نجف‌آباد برای همه ما شهرستانی خاطره انگیز بوده و مردم این شهرستان با هنر و دانش عجین هستند، شهروندان این شهر در یک حس جمعی غرق و قرین بوده به طوری که در ایام دفاع مقدس ۲۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، این شهر برای هر شهروند مسلمان ایرانی شهری غرور برانگیز است.

وی رویکرد عدالت فرهنگی را شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی لازم است آمایش عادلانه را جدی بگیریم، با این رویکرد سفرهای برنامه‌ای خود را به ۱۳ استان کشور انجام داده و در آنها تصمیمات و برنامه‌های مختلفی صورت داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سال ۹۷ تلاش کردیم گام‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها برداریم، در این راستا ۱۶ هزار و ۵۵۲ فعالیت فرهنگی در استان‌ها اجرا شده است.

صالحی با بیان اینکه پروژه‌هایی مانند شبکه شهرهای خلاق و گذر فرهنگ و هنر با شعار «ایران فقط تهران نیست» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و اجرا شده، یادآور شد: گذرهای فرهنگ و هنر با هدف کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر درون‌زا و معطوف به نتیجه، اجرا شده تا معیشت هنرمندان تنها از یک مسیر گلخانه‌ای تحقق پیدا نکند، همچنین این گذرها راهی مناسب برای نمایش مطلوب آثار فرهنگی هنری است.

وی افزود: گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای این است که شهرها هویت شهری خود را از طریق تابلو و آدرس فرهنگ و هنر پیدا کنند و این راهی برای رونق گردشگری محسوب می‌شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.