امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

ایده تازه و اقتصادی؛ بلوارهای نجف‌آباد در اختیار کشاورزان+تصاویر

مسؤول فضای سبز شهرداری نجف‌آباد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و پرهیز از کاشت گیاهان غیرمثمر در فضاهای شهری، شهرداری اقدام به کاشت درختان مثمر و کشاورزی در بلوارها کرده است.
ایده تازه و اقتصادی؛ بلوارهای نجف‌آباد در اختیار کشاورزان+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، در شرایطی که به دلیل درگیری در جنگ اقتصادی و یا سوءمدیریت و عدم تأمین منابع پایدار بسیاری از شهرداری‌ها و نهادهای دولتی با اقدامات انقباضی در تلاش برای کنترل تخصیص منابع هستند اما روحیه جهادی و نبوغ برخی دیگر از مدیران راهکارهای بهتری را برای کاهش وابستگی درآمدهای شهری به منابع دولتی و شهرفروشی انتخاب کرده‌اند.

شهرداری نجف‌آباد با آغاز یک مسیر تازه علاوه بر کاهش برخی هزینه‌ها در مسیر درآمدهای مادی و معنوی تازه‌ای قرار گرفته است؛ داستان از این قرار است که در دو مرحله حرکت جدید ابتدا بلوارها و کمربند شمالی این شهر تغییر چهره داده و حالا پس از کاشت درختان مثمر این درختان به مرحله برداشت محصول رسیده‌اند و در حرکت تازه بخشی از بلوارهای این شهر در اختیار کشاورزانی قرار داده شده تا بتوانند در آن محصول کشت کنند و از محصولات آن برداشت کنند تا شهرداری هم از عواید آن بهره برده و از همه مهم‌تر از هزینه‌های نگهداری درختان آن معاف باشد.

امین ایوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با هدف از اجرای طرح کاشت درختان مثمر در خیابان‌ها و حاشیه معابر نجف‌آباد اظهار کرد: کاشت این نوع از درختان یا گیاهان مثمر در راستای اقتصادی مقاومتی و پرهیز از کاشت گیاهان غیرمثمر در فضاهای شهری  است.

مسؤول فضای سبز شهرداری نجف‌آباد افزود: این طرح برای دومین بار در سطح شهرستان انجام‌ شده و پیش‌ از این شهرداری با کاشت درختان آلوچه و گلابی در بیشه،  زیتون و انجیر در کمربند سبز شمالی و پارک کوهستان سعی در استفاده بهتر از فضای شهری و صرفه‌جویی در هزینه، نیرو و زمان داشته است.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم شهرداری با در اختیار قرارداد زمین و آب به کشاورز زمینه کاشت بذر ذرت علوفه‌ای و آبیاری آن توسط کشاورز را فراهم کرده است. در این فرایند مسیر 1995 متری به کمک کشاورز زیر کشت رفته که به‌ زودی محصول آن را برداشت خواهد کرد.

ایوبی کاشت این محصول را در راستای اقتصادی مقاومتی و پرهیز از کاشت گیاهان غیرمثمر در فضاهای شهری  دانست و گفت: مطالعاتی نیز در زمینه استفاده بهینه از فضای پشت‌بام منازل و ادارات و گونه‌های گیاهی که بتواند به  تمیزی و رفع آلودگی هوا و همچنین به اقتصاد خانواده کمک کند، شده است.

این در حالی است که در سال‌های اخیر رهبر انقلاب علاوه بر تأکید بر خلاقیت و نوآوری در حوزه اقتصادی، در حاشیه برنامه‌های روز درختکاری، ضمن تأکید بر عدم‌کاشت درختان مضر در مناطق مختلف، همواره نهال میوه غرس می‌کنند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.