امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

گذری بر فعالیت های کشتارگاه صنعتی نجف آباد

محمد مغزی نجف آبادی سرپرست شهری شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری از برگزاری جلسات منظم هفتگی در کشتارگاه صنعتی نجف آباد و پیگیری روند اجرایی آن خبر داد و اظهار داشت: عزم مدیریت شهری برای بهره‌برداری از فاز یک بزرگترین کشتارگاه صنعتی غرب استان اصفهان بسیار جدی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

محمد مغزی با اشاره به این موضوع که بخش زیادی از بودجه هزینه شده در اولین و دومین فاز کشتارگاه، طی رایزنی های گسترده با دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) تامین شده است، گفت: عملیات اجرایی اولین فاز کشتارگاه صنعتی نجف آباد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان به پایان رسیده و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به برگزاری مناقصه فاز دوم این کشتار گاه تصریح کرد: در حال حاضر مناقصه دومین فاز بزرگترین کشتارگاه صنعتی غرب استان در نجف آباد به ارزش ۱۲ میلیارد تومان شامل خرید تجهیزات ، تکمیل ساختمان و ابنیه برگزار و پیمانکار آن نیز انتخاب شده و در حال اجرای فاز دوم می باشد.
مغزی اضافه کرد: علاوه بر ساخت تصفیه خانه و بخش های دیگری از این مجموعه، تجهیزات مورد نیاز آن هم خریداری و نصب  شده است.
سرپرست شهرداری نجف آباد با اشاره به اینکه تجهیزات کشتارگاه نصب شده افزود: علاوه بر این، آغل کشتارگاه  ، سالن کشتار و بخش اداری به اتمام رسیده است.

وی در ادامه به بخش‌های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت : سالن اصلی کشتارگاه دارای مساحتی بیش از  2 هزار و 650 متر مربع در دو طبقه ،آغل با مجموع زیربنای 3 هزار و 50 متر مربع، سالن پیش سرد با مساحت تقریبی 2 هزار متر مربع، بخش فرآوری ضایعات در  760 متر مربع و قسمت اداری با مساحت ۵۳۰متر مربع از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای کشتارگاه صنعتی نجف آباد محسوب می شوند.
مغزی به اتمام ابنیه سردخانه کشتارگاه و نصب ساندویج پنل(عایق بندی) آن اشاره کرد و گفت:  با توجه به افزایش و نوسانات قیمتها در حال رایزنی برای جهت جذب اعتبارات جهت تأسیسات سردخانه و ورود به بهره برداری از فاز یک کشتارگاه هستیم.

وی  از گازرسانی به این پروژه بزرگ نیز سخن گفت و افزود: برای انشعاب و لوله کشی  گاز پس از انجام  مناقصه در شرکت گاز استان ، سه کیلومتر ازعملیات لوله گذاری جهت  انتقال گاز به کشتارگاه  انجام شده و ایستگاه گاز در حال انجام و تکمیل می باشد.
مغزی اضافه کرد: همچنین طی جلسات فشرده با توزیع برق استان و شهرستان و با خرید ترانس برق و اتمام عملیات ساختمانی رسماً عملیات برق رسانی به کشتارگاه با تجهیز اداره برق به اتمام می رسد و هم اکنون پست برق ساخته شده و تجهیز آن نیز در حال انجام است.
سرپرست شهرداری درباره آب کشتارگاه نیز گفت: با مذاکرات صورت گرفته با سازمان آبفای استان متعهد به تأمین آب آشامیدنی و مصرفی به اندازه 500 مترمکعب در 24 ساعت شده است و در این راستا از مجموع لوله گذاری 5/5 کیلومتری چهارونیم کیلومتر آن انجام شده و مراحل پایانی و ایستگاه پمپاژ آن در حال انجام اجراست.
مغزی در پایان با اشاره به اینکه  این آب برای مصارف شستشو و شرب در کشتارگاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در خصوص تصفیه خانه کشتارگاه نیز فوندانسیون آن به اتمام رسیده است و  تجهیزاتش در حال نصب می باشد.
وی تصریح کرد: این تصفیه خانه دارای ظرفیت 800 متر مکعبی بوده  و پساب کشتارگاه نیز پس از عبور از تصفیه خانه با پمپاژ به یک مخزن با ژئوممبران عایق بندی شده  به روش آبیاری ثقلی به مصرف فضای سبز زمینهای اطراف کشتارگاه می رسد.
( آبیاری ثقلی روش جدید آبیاری  است که در آن به جای تامین فشار با پمپ، انرژی لازم از اختلاف ارتفاع سطح آب  در ابتدا و انتهای زمین بدست می آید.)


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.