امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد،

زمان کشت غرقابی گذشت؛ کشت زعفران در اصفهان ابتدای راه است

استاندار اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با اصلاح الگوی کشت باید درست شود، زمان کشت غرقابی گذشته است. زمان کشت غرقابی گذشت؛ کشت زعفران در اصفهان ابتدای راه است

عباس رضایی پیش از ظهر امروز  هشتم آبانماه 1398، در آیین افتتاح جشنواره طلای سرخ شهر دهق اظهار داشت: بعد از ۶۰ روز عزاداری به محض حلول ماه ربیع‌الاول و به بهانه تفضل نعمت‌های الهی دور هم جمع شدیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: همین روزها جشنواره انار را در شهرضا خواهیم داشت و از این نوع جشنواره زیاد در استان داشته و خواهیم داشت که همه فرصتی هستند که مراتب تشکر خود را از خداوند ابراز کنیم.

رضایی ویژگی‌های جشنواره طلای سرخ را این‌گونه بیان کرد: این جشنواره باعث رونق کشاورزی منطقه و درآمد برای قشر روستایی خواهد داشت اما مهم‌تر از جشنواره طلای سرخ تفکر ایجاد طلا بین شماست.

وی در ادامه گفت: اقلیم و شرایط استان مثل سال‌های گذشته نیست و زمین در حال گرم شدن است و نظام استکباری نیز دنبال این نیست که در جهت کم کردن گازهای گلخانه‌ای اقدام کند و این ما را بر این می‌دارد که شرایط خود را تغییر دهیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: سال‌های پیش برف در منطقه ذخیره می‌شد ولی امروز از برف و لایه‌های برف خبری نیست، محدودیت زیادی در مورد آب داریم و وظیفه ما سازگاری با کم‌آبی ست؛ شعار ما و تلاشمان این است که یک قطره آب بیشتر به استان بیاوریم و یک قطره آب کمتر مصرف کنیم.

رضایی از اقدامات دیگری که در مورد آب انجام شده افزود: با توجه به هماهنگی و همدلی بین نمایندگان استان با مدیریت استان آب بیشتری را به استان خواهیم آورد، بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با اصلاح الگوی کشت باید درست شود، زمان کشت غرقابی گذشته است.

وی با تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای تصریح کرد: برای کشت گلخانه‌ای هیچ محدودیتی نداریم و با اعطای وام ۹ درصدی از کشاورزان گلخانه‌ای حمایت می‌کنیم، شهرستان تیران توانسته در جهت کشت گلخانه‌ای پیشرفت داشته باشد به طوری که در خیلی از جاها با کمبود نیرو مواجه شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که دشمن می‌خواهد بگوید شما دچار مشکل هستید و به همین دلیل است که ما با برگزاری این جشنواره‌ها می‌خواهیم بگوییم سنگ شما به هدف نخورده و تیرتان خطا رفته است، ما می‌گوییم که زندگی، تولید و رونق تولید جاری است.

رضایی کشت زعفران را در استان در ابتدای راه خواند و گفت: مهم‌ترین مساله کیفیت است و رقابت باید توأم با رفاقت باشد، بسته‌بندی‌های زیبای زعفران باعث پیشرفت فروش و بازاریابی خواهد بود و از جوان می‌خواهم که برای برند زعفران استان تفکر کنند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.