امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمدمغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تجربه ای به رنگ قنات؛بیش از 7000 متر حفاری در عمق ۹متری / کلیپ

جذب حداکثری روان آب های جنوب شهر در عمق ۹متری

شهردار نجف آباد گفت: سال ها است که روان آب های سطحی در بخش جنوبی خیابان های منتظری و شیخ بهایی و محدوده بلوار شهیدان حجتی برای ساکنین و کسبه ایجاد مزاحمت میکرد ولی امیدواریم امسال با طرح متفاوتی که در جلسات مدیریت بحران با موضوع آبگرفتگی مناطق اعلام و اجرا شد، برای همیشه شاهد رفع این مشکل باشیم.

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری  گفت: سال ها پیش و قبل از شکل گیری وضعیت فعلی معابر شهر، مسیر جوی خارون به موازات بلوارهای ولیعصر و شهید حججی به طور طبیعی و بر اساس شیب زمین روان آب های جنوب شهر را جذب و به سمت سفره های زیرزمینی پایین دست هدایت می کرد ولی در شرایط کنونی امکان سوار شدن این روان آب ها به کانال های دفعی احداث شده در این مسیر به دلیل شیب بالاتر آن ها وجود ندارد.

مغزی اضافه کرد: به منظور رفع این محدودیت و بعد از چندین ماه مطالعه و کار کارشناسی، احداث کانال های زیرزمینی در خیابان های شیخ بهایی ، شهید ابوالقاسمی و محدوده قبل از چهار راه امیر المومنین ، میدان انقلاب منطقه سه و ... به منظور جذب و هدایت روان آب های تجمع یافته، در دستور کار قرار گرفت و در یک پروسه نه ماه 95 حلقه چاه در سطح مناطق 5گانه شهری حفاری گردید.
شهردار نجف آباد عنوان داشت منطقه یک با حفر 47 حلقه چاه بیشترین  و مناطق  سه با 18 ، چهار با 14 ، دو با 12 و پنج با 4 حلقه در رتبه های بعدی هستند.

 

شهردار نجف آباد عنوان داشت این  95 حلقه چاه که متراژ میله های آن  902،5 متر طول است دارای  7448 متر طول پشته چاه می باشند که باجذب آبهای سطحی مناطق و آب باران و روان آبها،  ضمن جلوگیری از آبگرفتگی معابر و کمک به تردد و رفاه شهروندان ، تاثیرشایانی بر سفره های آب شهرنجف آباد خواهند داشت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.