امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

پژوهش سراي شهيد حججي نجف آباد

این پژوهشسرا توسط آقاي ميزبان مديريت مي شود ساختمان اصلي پژوهشسرا 10 سال قبل از انقلاب توسط مرحوم حاج عباس رستمي وقف آموزش و پرورش شده است كه در سال 1359

به آزمايشگاه مركزي مدارس شهرستان نجف آباد اختصاص داده شده است ولي بعد از چند سال با انتقال آزمايشگاه ها به داخل مدارس اين مكان به پژوهشسرا تبديل شد.اين پژوهشسرا داراي يك كتابخانه ي مركزي با شش هزار جلد كتاب نفيس و ارزنده است و در آن رشته هايي از قبيل نانو، دومينو، رباتيك، سازه ي ماكاروني، ماشين خورشيدي، ساخت هواپيماي بدون سرنشين، نجوم و كامپوتر وجود دارد.
اين پژوهشسرا در رشته ي دومينو اولين رتبه ي كشوري را براي شهرستان نجف آباد به ارمغان آورده است و در سال هاي 79 تا 88 دارنده ده رتبه برتر المپياد در رشته هاي «رياضي، ادبيات، زيست شناسي و فيزيك» بوده كه مقام هاي اول تا سوم را كسب كرده است و به 5 طلاي كشوري، 3 نقره ي جهاني و 3 برنز دست يافته است.
قوانين اين پژوهشسرا برطبق اساسنامه اي تنظیم شده توسط آموزش و پرورش و وزارت علوم، اجرا مي شود. اين پژوهشسرا از پايه ي دبستان تا دبيرستان براي دانش آموزان برنامه هاي فوق العاده داير مي نمايد و هرساله تعدادي از دانش آموزان را جهت ورود به جشنواره ي خوارزمي آماده مي كند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(7 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)  
۱ دیدگاه
 
ir
a | ۳ سال پیش
پژوهش سرای شهید احمد حجتی
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.