امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عضو هیات رئیسه فراکسیون قضایی و حقوقی مجلس

افرادی که مورد اسید‌پاشی قرار گرفتند محجبه بودند/ وزارت اطلاعات اقدام متخلفان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت

عضو هیات رئیسه فراکسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با محکوم کردن اقدام اسیدپاشی در استان اصفهان٬ گفت: پلیس٬ دستگاه‌ قضا و وزارت اطلاعات به طور حتم کار متخلفان اسیدپاشی را بی جواب نخواهند گذاشت.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با محکوم کردن اقدام اسیدپاشی در استان اصفهان٬ گفت: مسولان قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید هر چه سریع‌تر و با صراحت تمام با متخلفان اسیدپاشی برخورد کرده و از ادامه چنین حوادثی جلوگیری کند.

نماینده مردم نجف‌آباد٬ تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه در زمینه برخورد با متخلفان اسیدپاشی قانون کامل و جامعی وجود دارد٬ افزود: باید همسو با جرم افراد متخلف در این زمینه برخورد شده و بر حسب جرایم‌شان حتی حکم قصاص نیز در مورد آن‌ها اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت پیگیری پلیس و دستگاه‌های مسئول برای برخورد با متخلفان اسید پاشی٬ تصریح کرد: امید است وزارت اطلاعات هر چه سریع‌تر با شناسایی تمامی عاملان این حوادث از بروز مجدد آن را جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه انسان سالم راضی به خراش واردن کردن به همنوع خود نمی‌شود٬ افزود: به طور حتم متخلفان اسیدپاشی بیماران روانی هستند که تعادل رفتاری ندارند.

ابوترابی با بیان اینکه اگر اسیدپاشی خارج از محاربه شناخته شود جرایم نقدی٬ حبس تا ده سال زندان و شلاق برای فرد متخلف در پی دارد٬ گفت: متاسفانه فرهنگ غلطی که در رفتار برخی افراد دیده می شود در خصوص اینکه اگر کسی از موضوعی خوشش نیاید یا مشکلی داشته باشد آن را با اسید پاشی جبران کند معضلی است که باید با فرهنگ سازی رفع شود.

وی با بیان اینکه افرادی که مورد تعرض و اسید‌پاشی واقع شده‌ محجبه بوده‌اند٬ افزود: حتی اگر این افراد از حجاب مورد قبولی هم برخوردار نباشند باز هم وظیفه افراد برخورد ایچنینی با موضوع نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات به طور حتم کار متخلفان اسیدپاشی را بی جواب نخواهد گذاشت٬ گفت: رفتار متخلفان در تعرض به حریم افراد و اسیدپاشی نشان از شیطنت‌هایی است که برخی افراد انجام داده اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه افرادی که مرتکب جرایم زنجیره‌ای و سریالی همچون اسید پاشی می‌شوند سلامت روانی ندارند٬ گفت:‌ انتظار ما از وزارت اطلاعات و همچنین پلیس شناسایی هر چه سریع‌تر تمامی مجرمان و برخورد با آن‌ها است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)  
۶۰ دیدگاه
 
pl
Florencia | ۹ سال پیش
Search link between Easy Loan Pay Day you can discover 1000
lenders from us not fake: http://www.kwonloospice38.com after submission,
you may recieve a response within twenty four hours to where you may
be asked to either fax or e-mail the essential
documentation which i mentioned above.
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.