امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازسازی 25 اتوبوس در نجف‌آباد با هزینه375 میلیون تومان

بازسازی 25 اتوبوس در نجف‌آباد با هزینه375 میلیون تومان
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نجف‌آباد گفت: طی ماه‌های اخیر، 25دستگاه اتوبوس شهری فعال در ناوگان اتوبوسرانی نجف‌آباد، با هزینه بالغ بر 375میلیون تومان به صورت کامل بازسازی شده‌اند.

رضا رضایی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری اعلام کرد: متوسط عمر ناوگان نجف‌آباد، بالای 16سال است و این موضوع مشکلات زیادی را از لحاظ سنگینی هزینه‌های جاری و نگهداری اتوبوس‌ها و نارضایتی شهروندان به وجود آورده ولی به دلیل هزینه فوق‌العاده سنگین خرید اتوبوس‌های نو و حذف یارانه‌های دولتی، امکان جایگزینی ناوگان فعلی وجود ندارد.
رضایی از نظافت مستمر مبلمان داخلی و ظاهر ناوگان اتوبوسرانی سخن گفت و ادامه داد: در اولین فاز توسعۀ استفاده از کارت‌شهروندی، زیرساخت استفاده از این کارت‌ها در ناوگان اتوبوسرانی فراهم شده ولی هنوز تا نقطۀ ایده‌آل استفادۀ عموم شهروندان از چنین امکاناتی فاصله داریم و به فرهنگ‌سازی بیشتر در این عرصه نیازمندیم.

در زیرساخت‌های طراحی شده برای کارت‌شهروندی، امکان استفاده شهروندان از طیف متنوعی از خدمات مانند حمل و نقل عمومی، تفریحی و ورزشی، آموزشی و فرهنگی، مراکز عمومی چون نانوایی، پارکینگ و فروشگاه در کنار زیرمجموعه‌های شهرداری شامل باغ‌بانوان، ایستگاه‌های بازیافت و دفاتر خدمات الکترونیک پیش‌بینی شده است.

فعالیت 4600 خودرو در بخش مسافر و بار نجف‌آباد
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری نجف‌آباد گفت: در حال حاضر بیش از 3800 خودروی سبک و سنگین در بخش حمل و نقل مسافر و بیش از 800خودرو در قسمت حمل و نقل بار نجف‌آباد مشغول فعالیت هستند.
رضا رضایی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت: در قسمت مسافر، 3300 خودروی سبک و بیش از 530 خودروی سنگین فعال‌اند و در بخش حمل و نقل بار نیز سیصد خودروی سبک و حدود پانصد خودروی سنگین مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رضایی با اشاره به کاهش قابل‌ توجه تعداد مسافران درون‌شهری و بین‌شهری به دلیل محدودیت‌های کرونایی ماه‌های گذشته اعلام داشت: در کنار این موضوع که زمینه‌ساز زمین‌گیر شدن بخشی از ناوگان موجود شده، فضای داخلی تمامی خودروهای فعال در ناوگان به صورت مستمر و منظم، ضدعفونی شده و ماسک و اقلام بهداشتی نیز بین رانندگان توزیع شده است.
وجود 650خودرو در ناوگان تاکسی‌های تلفنی نجف‌آباد
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری نجف‌آباد گفت: در حال حاضر هفتاد مجموعۀ تاکسی‌تلفنی با 650خودرو، تحت نظارت این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

رضا رضایی تمامی خودروهای فعال در این ناوگان را دارای برچسب و کدشناسایی دانست و ادامه داد: در موضوع پارکینگ‌های سطح شهر نیز هفده مجموعه در نقاط مختلف شهر با حضور نمایندگان پلیس‌‌راهور و اماکن نیروی انتظامی ساماندهی و صاحب کد شناسایی و نرخ‌نامه کرایه شده‌اند.
رضایی به فعالیت یازده شرکت در بخش سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی اشاره کرد و با اعلام تعیین سهمیه مدارس این شرکت‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها با بیش از هزار و یکصد خودرو، با حدود 10هزار دانش‌آموز طرف قرارداد هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.