ابراهیم رضایی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از اقدامات نوروزی هرسال مدیریت شهری سخن گفت و عنوان داشت هرسال ویژه برنامه های متنوعی در جهت روحیه سازی شهروندان در اماکن مختلف شهری با دعوت از هنرمندان ،برنامه ریزی و عملیاتی می شد و با توجه به برنامه ریزی هااز مهر98 انجام در حوزه زیباسازی و گردشگری ولی بعلت شیوع کرونا فعالیتهای بهار 99 بابرنامه ریزی بر بستر شبکه مجازی انجام شد و به خانه های مردم در 6 بخش تقسیم بندی و اطلاع رسانی گردید.
وی عنوان داشت بیش از صد هزار تراکت، ده هزار بروشور و هزار و هفتصد متر مربع بنر توسط شهرداری چاپ شده و ویژه برنامههای این مجموعه در فضای مجازی توسعه پیدا کرده است.
رضایی اعلام کرد: در همین راستا یکصد تابلوی فرهنگ شهروندی سطح شهر با بیست طرح مختلف به این موضوع اختصاص پیدا کرده و چند سری طرح جدید نیز آماده شده است.
رضایی از چاپ و نصب بنر بزرگ در سطح پارکهای شهر به منظور اعلام محدودیتهای تردد خبر داد و گفت: علاوه بر انعکاس سیزده گزارش با موضوع محدودیتهای تردد و نزدیک به بیست گزارش از فعالیتهای صورت گرفته در خصوص ضدعفونی شهر، ویژه برنامههای متنوعی نیز در مسیر فرهنگسازی و تقویت روحیه شهروندان در بستر فضای مجازی تدارک دیده شده که از جمله آنها میتوان به انواع چالش و مسابقه مانند جشنواره انتخاب سبزه و تخممرغ رنگی و استند آپ کمدی اشاره کرد.
وی از ضبط بیشتر این برنامهها با محوریت خانه تاریخی مهرپرور سخن گفت و ادامه داد: مصاحبه با مسئولان و چهرههای هنری، تهیه ویدئوهای اختصاصی از اساتید سرشناس دورههای سبک زندگی برگزار شده در نجفآباد طی سالهای اخیر، اجرای تور گردشگری مجازی، ارائه محتواهای جذاب به فضاهای مجازی فعال در سطح شهر و بازنشر منتخب ویژه برنامههای سالهای اخیر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در سالهای اخیر از دیگر قسمتهای جشنواره نوروزی شهرداری محسوب میشوند.