امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد گفت:

امام صادق تکمیل کننده مرامنامه شیعه است/حج قامت استوار اسلام

حجت الاسلام حسناتی در خطبه های این هفته با اشاره به شهادت امام صادق(ع) و آغاز هفته حج، گفت: امروز قبله دوم مسلمین نیز اسیر بت پرستی آل سعود و وهابیت است و با شرایطی که دولت عربستان قرار داده است، هیچ گاه زائر ایرانی در مقابل چنین بتی سر خم نمی کند.

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، گفت: شیعه مرام و مکتبی است که از زمان رسول اکرم(ص) بنیان گذاری شد و در زمان امام صادق(ع) تکمیل شد.

وی درباره اهمیت پاسداشت شعائر دینی، افزود: یکی از نگرانی های علما و بزرگان دین خوف از ظاهربینی دین و شعائر دینی است که حقیقت و عمق دین و مکتب اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده شود و این خطر است و طبق روایات بدون عمل به گفتار و پیمودن راه ما کسی نمی تواند ادعای شیعه بودن کند.

حقیقت شعائر دینی باید در مجالس اهل بیت(ع) بیان شود

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر بیان معارف دین در مجالس اهل بیت(ع)، بیان داشت: معارف اهل بیت(ع) دارای چنان عمقی است که متأسفانه ما از آن بهره اندکی برده ایم و غیرمسلمانی هستند که در برابر همین احادیث زانو می زنند و درباره آن کتاب ها می نویسند و نباید یک جامعه شیعی از این سرمایه ها به راحتی عبور کند.

وی با اشاره به آغاز هفته حج درباره اهمیت آن، بیان کرد: حج جایگاه وحدت، عزت و عظمت اسلام است و آن قدر دارای عظمت است که حضرت علی(ع) فرمود، مبادا حج را تعطیل کنید که دشمن به دنبال تعطیل کردن این جایگاه اتحاد مسلمانان است.

زائر ایرانی هیچ گاه در برابر بت آل سعود و وهابیت سر خم نمی کند

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به عملکرد آل سعود در مراسم حج، گفت: در این دوران هم قبله اول مسلمین در اشغال مفسدان و جنایتکاران عالم است و هم قبله دوم مسلمین که بار دیگر همانند دوران بعثت پیامبر در دست بیگانگان و بت پرستان اسیر است و با گذر زمان باز کعبه اسیر بت آل سعود و وهابیت شده است.

وی در ادامه افزود: این همه بی عرضگی و بی شرمی در اداره حج که سبب کشته شدن هزاران نفر می شود یا از بی تدبیری است یا حساب شده و با همدستی صهیونیست ها است، همان دستانی که امروز بر سر مردمان یمن بمب می ریزند و بحرین را به آشوب کشیده اند، به جای آنکه امنیت حج را تأمین کنند برای حضور زائران ایرانی شرط می گذارند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه حج برای استواری قامت اسلام است، بیان داشت: ایران هیچ گاه تحقیر زائران را بر نمی تابد و در برابر هیچ بتی سر خم نمی کند و گرد کعبه می گردیم تا قامتان استوار بماند.

وی درباره پیروزی های اخیر ارتش سوریه در بازپس گیری شهر حلب، ام الحرب، گفت: اگر در این میان پیروزی های مردم سوریه آمریکایی ها سخن از مذاکره و سازش می زنند و دلسوز می شوند، و اعلام آتش بس می کنند نه به خاطر مردم بی دفاع سوریه که برای پنهان کردن چهره متحدانشان در قالب گروه های تروریستی است که روی سیاه آنان را پنهان کنند.

حضرت معصومه الگویی الهی برای دختران نسل امروز است

امام جمعه نجف آباد درباره سالروز ولادت کریمه اهل بیت(س) و روز دختر نیز افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی فاضله عالمه و نمونه بود که هم چون حضرت زینب برای دفاع از امام زمانش حرکت کرد و با سخنرانی هایش سبب وحشت دشمنان شد و امروز بارگاهش، پایگاه شیعه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دهه کرامت باید درس کریم بودن و روش کریمانه و دفاع از کرامت را یاد بگیریم و دنبال کنیم و نامیده شدن این روز به نام روز دختر، بالاترین پیامش الگو بودن برای دختران شیعه است که اگر دختران امروز به جایگاه والای زن که قرآن حتی بالاتر از مردان قرار داده است، برسند، و قدر خودشان را بدانند، دیگر ملعبه دست دشمنان قرار نمی گیرند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به هجمه های دشمنان نسبت به نسل جوان، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز مظلوم ترین نسل است و امروز با این همه خطرات دشمنان نباید بگذاریم آلوده شوند که دشمن با استفاده از دختران و زنان و ابزار قرار دادن آنها برای انحراف مردان تلاش می کند و نقش امر به معروف و دعوت با بیان نرم و لطیف بسیار مورد تأکید است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.