امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی قائم مقام شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

تشریح قبوض نوسازی و عمران شهری

تشریح قبوض نوسازی و عمران شهری
قائم مقام شهردار نجف آباد در تشریح و اطلاع رسانی به شهروندان محترم ساکن در مناطق 5گانه شهرداری نجف آباد پیرامون جزئیات قبوض نوسازی و عمران شهری گفت: این قبوض شامل پنج بخش هستند: عوارض عرصه و اعیان _ بهای خدمات _ پنج درصد آموزش و پرورش _ ارزش افزوده مربوط به بهای خدمات _ کسر ده درصد جایزه خوش حسابی.


محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به برخی سوالات و ابهامات شهروندان در خصوص نحوه تعیین مبالغ درج شده در قبوض نوسازی و عمران شهری گفت: قیمت عرصه و اعیان به عنوان یکی از ملاک های صدور قبض، طبق مصوبه وزارت کشور و بر اساس ۴۵درصد قیمت های درج شده در دفترچه قیمت منطقه بندی، اعمال می شود.
مغزی از کسر ۱۰ درصد مبلغ تعیین شده برای پرداخت در سال جاری به عنوان شهروندان خوش حساب خبر داد و اضافه کرد: پنج درصد از اصل عوارض تعیین شده نیز به عنوان ردیف آموزش و پرورش به مبلغ قبض اضافه می شود .
وی در خصوص بهای خدمات گفت : براساس برآورد1،400،000 ریال برای هر واحد مسکونی تعیین کرده بود که البته با توجه به اختیارات شورای محترم اسلامی شهر و نظر مساعد کلیه اعضای شورای شهر در جلسه 47 مورخ 8/12/1396 به مبلغ 400،000 ریال کاهش یافت.


در خصوص واحد های غیر مسکونی نیز این نرخ بر اساس متراژ اعیانی محاسبه می شود به طوری که از یک تا بیست و پنج متر به میزان ۳0۰هزارریال و از ۲۶ تا ۵۰متر هم به مبلغ ۴۰0هزارریال تعیین می شود.
توضیحی برای قبوض بدهکار
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد در ادامه به سوالات برخی شهروندان در خصوص چگونگی درج بدهی های مربوط به عوارض بیان داشت : در قبوض صادر شده اگر مالکی بدهی معوقه داشته باشد، بدهی مربوط به عوارض در یک قسمت و معوقه های بهای خدمات نیز در قسمت دیگری درج شده است و به همین دلیل شهروندان نباید تصور کنند که بدهی آن ها از سال های قبل، فقط به معوقه عوارض مربوط می شود.
محمد مغزی در مورد « ردیف ۹درصد ارزش افزوده مربوط به بهای خدمات » به عنوان قسمتی مهم قبوض نوسازی اعلام کرد: طی سال جاری برای اولین بار، مجموع هزینه های درج شده در قبوض نوسازی را به صورت دو قسمت شش ماهه صادر کرده ایم تا ضمن راحتی بیشتر شهروندان در پرداخت این مبالغ، شانس آن ها در برنده شدن جوایز تعیین شده هم افزایش پیدا کند.


وی در ادامه توضیح داد: هر دو فیش شش ماهه به عنوان عوارض سال جاری شناخته می شوند و شهروندی که نوبت اول را پرداخت نکند، مشمول هیچ گونه جریمه دیرکردی در فیش نیمه دوم سال نخواهد شد لیکن تا پایان سال جاری باید پرداخت شود.
درصورت هرگونه سوال یا ابهام می توانند به همراه فیش نوسازی و مدارک مالکیت به شهرداری منطقه محل سکونت خود یا واحد نوسازی شهرداری مرکزی مراجعه نمایند


سه برابر شدن شانس برنده شدن
قائم مقام شهردار نجف آباد همچنین به توزیع بیش از هفتاد و هفت هزار قبض عوارض نوسازی و عمران شهری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال یک بار در آذر ماه و سری بعد در ماه های پایانی سال شاهد برگزار جشنواره شهروند خوش حساب خواهیم بود که در هر کدام از آن ها به ترتیب دو خودروی پراید و سه خودروی پراید به عنوان جوایز ویژه در کنار مواردی مانند چهار کمک هزینه سفر ایرانگردی، کمک هزینه خرید لوازم خانگی ایرانی برای چهار نفر و چهار دوچرخه معمولی به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تقویت جایگاه عوارض نوسازی به عنوان یک درآمد پایدار شهرداری ها را جزء سیاست های وزارت کشور و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها خواند و اذعان داشت: کسانی که قبض نوسازی شش ماهه اول خود را پرداخت کنند، اولین شانس برنده شدن را در قرعه کشی آذر ماه خواهند داشت و در صورت برنده شدن یا نشدن، باز هم با پرداخت قبض نیمه دوم سال در قرعه کشی پایان سال نیز با لحاظ شدن دو امتیاز پرداخت، شانس برنده شدن خواهند داشت.
نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری نیست(بجز موارد خاص )
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد گفت: قبوض صادر شده با استفاده از خودپردازهای بانک ملی امکان پرداخت دارند و برای شرکت در قرعه کشی، نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق پنج گانه نیست بجز مواردی که پرونده ملکی آنها درای نقص می باشد و درقبوض قید شده باشد.


جریمه ده درصدی برای عدم پرداخت به موقع این عوارض دیگر مطلبی بود که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد با بیان آن اظهار داشت: قرعه کشی جشنواره که طی سال های اخیر با استقبال خوب شهروندان و تحت نظارت ارگان های مربوطه برگزار شده، بر اساس کد تعیین شده برای هر ملک انجام می گیرد و اشخاصی که قبوض املاک متعدد خود را پرداخت کنند، به همان میزان شانس برنده شدن بیشتری خواهند داشت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.