امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پیکر مطهر 14 شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود+ اسامی

شهید گمنام سلام... / کلیپ

ایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌مناسبت بازگشت و تشییع پیکر ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که بیش از یکصد تن از آنان شهدای گمنام هستند، فیلم مدیحه‌سرایی آقای مجتبی رمضانی با عنوان «شهید گمنام سلام» را که در حاشیه‌ی یکی از دیدارهای عمومی رهبر انقلاب در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) اجرا شده است، منتشر می‌کند.

پیکرهای پاک و مطهر این شهیدان که به‌تازگی تفحص شده‌اند، پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه (سوم محرم الحرام ۱۴۴۰)، ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج‌الشهدا تشییع خواهد شد.

 مراسم شب وداع با این شهدا، چهارشـنبه ۲۱ شهریورماه از نماز مغرب و عشاء در «موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» ( واقع در تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی) برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر 14 شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود+ اسامی
مسؤول امور ایثارگران سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر مطهر 14 شهید دفاع مقدس همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان برگزار می‌شود.

محمود میرزاامیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از احراز هویت 5 شهید خبر داد و اظهار کرد: پیکرهای پاک و نورانی 5 شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات اخیر تیم تفحص کشف ‌شده‌اند، از طریق مدارک هویتی و پلاک شناسایی شد.

وی با بیان این که هویت 9 تن از دیگر شهدای تازه تفحص شده گمنام است، افزود: 2 تن از شهدایی که هویت آن‌ها احراز شده متعلق به شهرستان نجف‌آباد و 3 شهید دیگر از شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و شهرضا هستند که در عملیات‌های رمضان، فاو و محرم به شهادت رسیده‌اند.

مسؤول امور ایثارگران سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص‌شده به همراه 9 شهید گمنام روز دوشنبه 26 شهریورماه مصادف با 7 محرم‌الحرام از ساعت 15:30، همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی از فلکه رهنان به سمت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از میان 5 شهیدی که هویت آنان احراز شده فقط یک شهید اهل اصفهان است که مراسم خاک‌سپاری این شهید والامقام همان روز در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد اما دیگر شهدا پس از برپایی مراسم تشییع به شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد و شهرضا منتقل می‌شوند.

مشخصات شهدای گرانقدر تازه‌تفحص‌شده به شرح ذیل است:

1. شهید «اکبر صیادی»، عملیات رمضان، اعزامی از اصفهان
2. شهید «حسین قاسمی»، عملیات محرم، اعزامی از فلاورجان
3. شهید «سید مهدی شریعتی»، عملیات رمضان، اعزامی از نجف‌آباد
4. شهید «غلام‌رضا مهدیه»، عملیات فاو، اعزامی از نجف‌آباد
5. شهید «نبی‌اله محسنی»، عملیات محرم، اعزامی از شهرضا

به استناد اطلاعات پایگاه خبری کنگره شهدای نجف آباد: سید مهدی شریعتی فرزند حسین در تیر ماه۶۱ و در سن بیست و چهار سالگی طی عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید. او که مدرک کارشناسی رشته ریاضی را از دانشگاه اصفهان گرفته بود، در مقطع شهادت به عنوان یک طلبه در گردان انبیاء لشکر۸نجف اشرف حضور داشت. برای این شهید در نهمین ردیف قطعه ۲گلزار شهدای نجف آباد صورت قبر گرفته اند.

شهید غلامرضا مهدیه فرزند محمد علی نیز در اولین ماه سال ۶۷ در بیست و سه سالگی در خط پدافندی شبه جزیره فاو به شهادت رسید. برای این دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در ردیف ۱۸ قطعه سه گلزار شهدای نجف آباد، صورت قبر پیش بینی کرده اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.